Gjest Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 valtra 700 1999 mod. mekanisk innkobling og mekanisk clutch. der har kraftuttaket sluttet å fungere. dette skjedde over natt. fungerte sist traktoren var i bruk. det rare er at tappen går rundt når jeg drar i clutch spaken. har og en ulyd når clutch er aktivert. noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sks_1 Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 når jeg kikker nedi hullet der peilepinnen står. ser jeg to tannhjul, disse surrer rundt når jeg snurrer med hånda på kraftutak tappen. lagret bak er byttet en gang i tida men det er maaaange timer sida. ved clutch bytte (på PTO) gjøres dette bakfra eller må den deles ? du får holde meg oppdatert hva du finner ut :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Kraftuttaksclutchen sitter fremme ved svinghjulet. (det er egentlig en gammeldags totrinnsclutch, men med separate utløserarmer.) Jeg har vært borti at den lange tynne akslingen som går frem dit har røket -avhengig av i hvilken ende den ryker kan det hende du bare trenger å ta av PTO-huset, i verste fall må traktoren deles ved clutchen for å få ut begge deler av akslingen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sks_1 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Fant du feil rune? har ikke fått gjort noe med vår enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Har muligens noen brukte deler til pto om det er intressant, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sks_1 Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Ok takk rune. har nok syndet å kjørt med traktoren ja. Så da er det bare å få demontert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sks_1 Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 tenkte det er greit å legge ut svaret på dette. Fikk aldrig tid til å begynne med dette selv så "\;gammlingen"\; tok turen til trama harstad å fikk reparert på verksted der. viste seg å være utslitt spline mellom PTO lamell og aksel som går bak til PTO. De byttet komplett nye clutcher og "\;kosteskaftet"\; aksel som går bakover gjennom girkassa. for øvrig var det bra med belegg igjen på begge clutch lamellene. (godt gjort når man ser på time tallet.) disse kunne gått mange timer enda. men har man delt raktor er det jo dumt å ikke bytte de. så da er 700ern klar til ny sessong i skogen :) Legger til at vi er godt fornøyd med servicen på TRAMA harstad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar