Gå til innhold

Billig 4wd traktor til 90 da jord - finnes det?


Gjest

Anbefalte innlegg

Driver ca 90 da med flat åkerland. Dyrker 20-30 da potet og resten er gress for salg på rot. Har en MF 250 2wd til alt småarbeid som sprøyting, radrensing osv. Har S-harv på 4 m og 3 skjers plog med steinutløser, Wuhlmaus slepehøster, type 1733, frontlaster er nødvendig pga frakting av 500 kg kasser. Blør også kunne håndtere en steinplukker. Ser for meg en traktor i 70-80 hk størrelsen, må ha bra oljeleveranse pga opptakeren. Som sagt så vil jeg absolutt ikke bruke mer penger på denne traktoren enn strengt nødvendig, til det er det for lite jord. Traktoren vil vel gå maks 150 t pr år. Finnest noe ok til maks 100000 kr? Har vurdert MF 575/590 eller 675/690, kanskje får man en ok 375 og til den prisen. Har alltid kjørt MF, men lurer også på andre merker. Gode tips? Vil ikke kjøpe katta i sekken da faren for slikt er rimelig stor i den prisklassen vil jeg tro.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det tydeligvis ikke er om å gjøre at traktoren er veldig ny, kan det være verdt å kikke på JD 1640-2140. Disse traktorene er veldig slitesterke, og skal visstnok ha brukbar komfort også. Hvis du skulle finne noe som ikke har passert 5000 timer kan det være et godt kjøp, men hold øynene åpne for slitasje, særlig på forstilling, spesielt hvis traktoren har frontlaster.

Ellers finnes det Valmet i -05 serien, mye gammel Fiat og NH. Du kan til og med gjøre et kupp på en Fendt Farmer e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva med dette turbomatik systemet på gammel Fendt. Er det noe som er varig, mener å ha hørt at det kan bli kostbare reprasjoner der.

Noen som har erfaring med Case/IH f.eks 885/895. Ford har jo også f.eks 6610/7610, er det greie traktorer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest billy_the_kid_1

Er enig med dei som seier at du må gå for fiat. Sjå td.http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=45436310&amp\;searchclickthrough=true

Er ingen som kan målast med desse italienerene når det gjelder slitestyrke, som nevnt av andre er det litt dårlig el opplegg. Men enkelt og fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...