Gå til innhold

Ny traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Så var det den evige diskusjonen :) Hvilken traktor skal jeg velge? Som dere ser har jeg en forkjærlighet for Valtra, men kan prøve forskjellig utenom MF. Størrelsen må være mellom 110 hk og 125hk.

Kom med innspill og begrunn svaret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja den evige diskusjonen ja \;-)

Som min tittel og seier, er eg også Valtramann.... For min del e det ikkje spesielt aktuelt å bytte merke heller, godt fornøgd med både traktor å service, ingen merke er perfekt, å har heller ikkje prøvd å sitt nogen traktor som frister meir enn Valtra heller, men i traktorstørrelse/pris du antyder burde du absolutt prøvd en Valtra n 103 HT5, 2 naboer av meg har nettop fått kversin sånn, å det var faktisk en traktor som imponerte meg, kjempegod sving, et behagelig å enkelt girsystem, godt støynivå, stor hytte, å godt fri-siktpanser, gjekk også kvikkere enn forventa, også va den ikkje lengre en a serien..... men de større n serien har også fått mykje bedre sving! en annen nabo av meg har en ny 143, å den har også veldig merkbart bedre sving enn min 142.. Men de større n serien e jo større enn N103. men av andre merker er det vel John Deere 6r, Deutz k serien, new holland TSA (eller kva dei nyere heter), tilsvarende Case, Claas har jo også gode kampanjer ute å går støtt å stadig, Det er vel bare å ta en prøverunde å sjå kva ein faller for? Driver forøvrig å importerer Valtra på si, kan godt finne noe til deg viss det er av interesse \;-)

Uansett, Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deutz fahr 5 serien ein fin og god traktor dod øvesikt drike lite romseleg god komfor å du kan få den nesten son som du vil ha den: alt elektonsk vist du vil det eler du kan ha nesten alt med spakar du kan velje gir eler trinlaus. frå 100 til 130 hk. utnyter kreftene dobelt så bra som valtra.

det er jalefal min drømetraktor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Valtra er en god solid traktor :) Ja, har sett på den N103 H5, også store broren N113 H5 frister en hel del :) Har kastet et blikk på deutz'n også.

Må kunne brukes i skogen, og dra slåmaskin, og litt tong henger :) Med tiden også kanskje en Kuhn I-bio eller Taarup bio

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har prøvekjørt valtra n113 h5 å den er god i skogen men på styrken elendig klarte liga mykje med ein 100 hk John deere valtra er bra i skogen men slåmaskin å dumper vile eg mykje heler hat noka ana helst deutz fahr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de endelig begynt å skrive mer korrekte vekter i vognkortet, altså? I vognkortet på N101'en vår er det 1500 kg for lite... Vi har laster på, den er sikkert ikke tatt med, men den skal ikke veie så mye..

 

For å svare på tråden, så har eg sjølvsagt trua på Valtra, men Deutz virker til å være veldig mye for pengene, spesielt med tanke på at du får trinnløst helt ned til ca 100 hk. NH blir det vel noe som en 5.115, om man skal tenke på vekt også, men de liker eg ikkje... Synes girspake- og lasterspakplassering er for dårlig.. for langt borte fra førersetet. Ellers har eg ikkje prøvd så mykje anna som kan passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hadde Deutz fahr vore like enestående så erik sau her sriver burde det så absolutt vist igjen i salsstatitikken deira....... trur nok deutz er en ok traktor, men at den drar så veldig fantastisk forhold til Valtraen er iallefall bare pisspreik, Såpass mykje traktor har eg prøvd at den kan me avkrefte med ein gong. Enkelte Traktormodeller innanfor kvart merke er jo late, Men den lokale deutz forhandleren her, går inn i hjernen å skremmer på 20-30-40 hk på kvar nye traktor som vert selde, klart viss du chipper op en Valtra n113 med 20-30-40 hk, vil eg nok tru at den traktoren også får en fot i rumpa.... :-) Ang lasterspak på valtra er jo denne i dag elektrisk på nesten samtlige modeller, girspaker kan lett justeres nermere etter ønske (gjorde det skjølv på min tidligere n121 ht)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...