Gå til innhold

Dra Orkel Hiq presse med Mf 6470 - 54lhydralikk pumpe. Blir de knabert?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg orkel hiq så lurer jeg på om det blir trøbbel med for lite oljemengde kanskje? Siden pressa krever 50l. Vet ikke hvordan disse er og dra. Har hatt Claas uniwrap tidligere. Takker for svar!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

MF 6470 uten LS har en hydr.olje kapasitet på 57 l/min ved 2000 omdr/min, så det spørs litt på hvilket turtall du planlegger å kjøre den pressa på.

Hvis du skal kjøre den på 540 omdr/min økonomi (hvis traktoren greier det..?) så kan det kanskje bli litt snaut om pressa krever 50 l/min.

Er du sikker på at pressa trenger 50 l/min., ofte trenger ikke prosesspresser mer enn ca 40 l/min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
De sa på orkel at pressa krevde 50l men mente det skulle gå greit forde. Så pratet jeg med en ny service mann han var mere usikker på om traktoren ble for liten og pumpa. Så ble litt usikker... Pressa hadde krav på 125hk, traktoren er blitt tunet opp med boks, hvor mye som ble hentet ut husker jeg ikke. Så håper nå for all del traktoren klarer og dra pressa, .. Men stemmer det ikke at di har hatt en svakhet på 540 økonomi ved tungerodde maskiner? Så er kanskje lurest og bare kjøre 2000? Takker for svar :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkje sjans til å dra denna pressa på 540e. må nok bruke max effekt på kraftuttaket dær ja.

er det 6470 av gammel el ny type?? er 10 hk sterkere den nye, men det går nok greitt uansett. veit om 6265 som drar slik presse, så detta må nok gå greitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke har så voldsomt med bakker... frykter MF'n blir i minste laget og at temperaturnåla blir liggende langt oppe mot det røde feltet. Men det finnes jo større traktorer å få tak på... HiQ er den mest effektkrevende kombipressa som finnes, sånn er det bare.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gammel typen. 2005mod dyna6 men 125hk org Så med tuningboks litt over 150hk. Så er mere skeptisk på oljemengden. 6465 er vell en rekkesekser, di blir vell kanskje litt sterkere og dra.Har ikke spseielt noe store bakker heller. Så satser på mf holder da :) Noen som har anelse på hva der koster og få ettermontert LS på Massey ferguson 6470? Skulle bli likere med hyd.liken da sa di? Men koster vell skjorta ^^

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart at alt lar seg ettermontere, men tror ikkje at det er noko som har blitt gjort....?

er ei heilt annan hydr.pumpe m 2 el.ventiler og 2 mekaniske som standard.

da eg kjøpte 6400-serie, så sa selger at LS-pumpe er nå ved bestilling, eller aldri, så eg kjøpte med 110l ccls-pumpe og joistick :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetteren min har HiQ og kjører med en JD 6220 se, 90 hk. Han monterte LS uttak og passer på at ikke pressa må bruke olje på pakkeren når ballen i kammeret begynner å bli full. Går jo senere enn med større traktor, men liter diesel pr balle er veldig lavt. Han kjører kammertrykket ned på ca 65-70%.

 

Prøvde pressa på min JD 6330 ca 120 hk? med trinnløs og LS, og jeg hadde ingen problemer med å kjøre på 540 E. Kammertrykket 85%. Selvfølgelig var det å lurt å tenke på olje behovet til pakkeren der også. Legger også til at trinnløs kassa stjeler jo også krefter, men er selvfølgelig mer komfortabel å kjøre.

 

Vil jo derfor tro det burde gå greit med en 6470. Trodde forresten alle i 6400 serien hadde LS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ø.m._1
Har en JD 6630 og hiq,og den er ikke mer enn det må være der det er litt stigning.Kan bli litt tungt for en 4-sylindra traktor med hiq presse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...