Gå til innhold

Dra straumagregat


Gjest

Anbefalte innlegg

Har ein Valtra N 101 med turbin clutch, denne tenkt eg skulle dra agregatet på 25 kvh når straumen går. Kan måtte stå 2-3 timar i strekk. Kan dette skade clutchen, varmgang etc.. Ein meinte også at gir stengene måtte stå i fri, dette måtte eg gjere på 8150 en'. også.?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vere stasjonærmotor for aggregat er det samme som å drive gjødselpumpa. Ring forhandlar eller importør og spørr. Dei skal vite dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein.loeken

Har ikke fleste traktoraggregat sikkerhetsutkobling som slår strømmen når

strømmen ut har feil spenning eller frekvens? Det har ihvertfall mitt.

Har jeg ikke justert inn rett turtall slå hovedbryteren på aggregatet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym

Kan bare gjøre oppmerksom på at det er STRENGT forbudt å kobble seg til på andre måter enn med Aggregat/null/nettvender!

Gjør man tyvkobblinger som det Rune beskriver, ja da risikerer du å drepe et par mann, kanskje en del dyr, varmegang og en stor bot !

 

Mvh

 

Gammel Elektriker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Må nok desverre skuffe deg der Rune, du har feil. Står i NEK400, man kan ikke komme unna disse reglene. Det stemmer at alt etter MÅLEREN er ditt, men det er fortsatt de nasjonale reglene som gjelder. Det blir det samme som at du må ha jordet kontakter, uansett om du vil eller ikke! Dog, du har ansvaret for å holde det i ården. Er helt enig med deg at det virker hvis man gjør det rett, men det er 2 feil.

1: DET ER FARLIG! Kansje har du en avløser som tror at sikringen er gått, at det er derfor det er strømløst? Eller et barn på 10-12 år? Hva hvis du i mørket tar feil sikring i en stressende situvasjon?

2: DET ER IKKE ETTER REGELVERKET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Batmal: Svaret er ja.

Jeg gikk til A-K og forklarte behovet, kom hjem med 40 KWA traktor drevet aggregat.

Har vært så uheldig å oppleve strømbrudd, og fikk dermed testet det skikkelig.

Det er stort nok, her driver det 2 roboter, melketank, 2 varmtvannsberedere. fullt lys, kraftforskruer og tilbehør.

Har lagt opp strømmen slik at det også blir strøm i ungdyrfjøset.(har kun lys og kraftforskrue her)

Kan bruke alt på en gang, uten problemer.

Koster i nedre enden av skalaen du snakker om.

Koblet i &quot\;aggregat-stikk&quot\; i sikringstavlen, med ledning (type kraftig) under porten.

Det er merkbar belastning når det legges på en ny kurs, sikkert en god ide å bruke så stor traktor som mulig.

Jeg har forøvrig ikke elektrisk drevet foringslinje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...