Gå til innhold

Kjettinger til trakotor for dummies!! Hjelp og tips :)


Gjest

Anbefalte innlegg

kan noen forklare for meg hvordan kjettinger bør sitte på et traktor dekk?

 

Bør de være stramme eller bør det jeg få en knyttneve mellom kjetting og dekk?

 

Hva er "banen"? på dekket.,,Bør kjettingenen være løsere på siden og strammerer på dekkene/banen? Da går jeg ut ifra at banen er i senteret på møsteret på dekket..

 

Har kjøpt meg Trygg 9,5 mm helflytendes pigg kjetting og har på et vis fått montert de med hjelp av en som har litt peiling, men har ikke full kontroll påd ette med kjettinger..

 

Men har forstått at det bør være litt løse for at dekka kan spinne litt inni kjettingen, blir det for stramt så ødelegger en dekka etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Lilleseth kjetting pleier å sende ut katalogen sin hver høst (jeg får ihvertfall 2 hvert år!), der er det veldig god beskrivelse med bilder både av montering og innkorting/utvidelse både av lettkjetting og vanlig. Let i bladbunken, tror den kom for et par måneder siden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle svarene over er fornuftige og bør sjekkes. For øvrig håper jeg du har rimelig god klaring mellom dekk og skjerm hvis du har kjøpt 9,5 mm kjetting. Det er å regne som skikkelig tung kjetting, gjerne til skogsdrift. Moderne traktorer har vanligvis så lite plass rundt hjulene, bak i hvert fall, at man vanligvis ender opp med lettkjettinger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...