Gå til innhold

Erfaring med MF 5610


Gjest

Anbefalte innlegg

Mf5610 må prøves, utrolig kraft helt i kjelleren med den nye motoren.

Motorlyden høres helt tam ut,men den overrasker med sin store kraft.

Veldig stille i hytta, traktoren anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Kan den samenlignes med f.eks gammle 5455 uten comandrail,elr opplevels den friskere en den?Synes de var ganske så late.

Går sikkert rimeligere en de 4syl perkingsene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein.loeken

Jeg og spekulere på en slik, Har bare så vidt prøvd den på et flatt jorde.

Er riktig at den føltes veldig stille i førerhuset og lettkjørt. Bare synd de ikke har konstruert den med bedre originalt varmeapparat, så hadde de sluppet å sette inn den store &quot\;varmeovnen&quot\; i gulvet ved høyre dør på de som selges i kalde Norge!

5611 og oppover kommer med 4 sylindret motor, men den er noe tyngre og har motor som bruker AD blue i eksosrensing. Skeptisk til det. Kjenner en som får en 5610 i disse dager, og skal se på og høre litt erfaring før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en 5610 levert for ca to uker siden, ikke fått testa den så mye ennå bortsett fra litt småkjøring, når snøen virkelig kommer blir det første ordentlige testtur. Men første inntrykket er jeg fornøyd med, gikk fra en gammel mekanisk 5445 og får jo da en del bedre comfort å fine funksjoner. Første turen hjem fra forhandler syntes jeg hvertfall den dro bedre i motbakkene enn den gamle. Men hvordan den trekker henger å eventuelle redskaper i våronn finner jeg ikke ut ennå. Foreløpig kjempe fornøyd å har litt tro på denne traktoren, skulle gjerne sett at setet kunne vært litt lengre bak, da jeg ikke er av den minste, men blir nok vant med det Åsså. Når det gjelder varmeapperatet nede ved gulvet så mener jeg at dette er en fin ting, det originale som sitter i traktor er mer enn nok til å holde deg varm, men som i mange andre traktorer så fryser man som regel litt på bena mens det varmt i toppen, da er det deilig å sette på litt ekstra benvarme å senke tempen ved hodet litt. Dette er i mine øyne vare en fin tilleggsvarme å den er ikke så mye i veien selv om man bruker den døra. Mener vi havna på ett sted mellom 460-490 med laster å litt smått ekstra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...
Gjest Anonym

Hei.

Noen flere erfaringer med denne traktoren? Vurderer en slik ny kontra en brukt 5440 2012 modell. Det er snakk om ca 60.000 mer for en ny 5610.

Hva mener dere er lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NH_5070_1

Hei Jørn Erik.

Eg har ein 5610 og er veldig fornøyd med den, bruker lite diesel og er veldig god å kjøre. Eg hadde ein 5450 og den brukte mykje meir diesel.

Eg valgte hytte fjøring på min 5610 og angrer ikkje på det. Minusen med 5610 i forhold til 5450 er att den henger mindre igjen på gir i nedover bakker på grunn av att den er 3syl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest svein.loeken
Til Jørn Erik: Jeg vurderte akkurat det samme som du. Dvs det var snakk om 5450 for min del. Det ble 40000 mer for ny 5610, enkleste lagermodell med LP hus. Valgt ny 5610. Har hatt den en uke, og foreløpig veldig fornøyd. Den er veldig lettkjørt, og du har mange flere finesser på den kontra 5440/50. Ikke sikkert en har bruk for alt da men.. Inn og utgang fra hytta er bedre på 56 enn 54. Som andre skriver her ser det ut som den er pen på dieselen. Det eneste negative jeg har å si så langt er det samme som NH 5070 skriver, den er ganske så dårlig til å holde igjen på gear nedoverbakke. Så det kan bli noe slitasje på bremsene. Oppover drar den temmelig bra nå, og regner med enda bedre når den har løsna litt. Manglende bremsekraft i motoren skyldes nok både 3 sylindre og moderne common rail motor. Leste en plass at common rail motorer bremser dårligere enn gammeldagse motorer. (Som det jo er i 5440/50 , dvs moderne motor men mekanisk pumpe). Motorer med adBlue skal visst bremse bedre og på linje med gammeldagse. Men AdBlue vil jeg helst unngå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest tarhaa_1
Hei. Jeg lurte på om det finnes mulighet for å få montert stålbuk på 5610 så det er mulig å bruke den til både jord og skogbrukstraktor?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Gjest svein.loeken
Min har snart rullet 400 timer siden mai. Teller timene fort i forhold til min gamle 4245... Den har brukt 4.4 liter diesel pr time i snitt siden jeg fikk den, om en skal tro på dataen på den. Og det stemmer ganske bra med forbruket fra gardstank når jeg korrigerer for det som er brukt på andre traktorer. 5610 må bruke en god del mindre diesel enn min gamle 4245 som var 10-20 hk svakere. De siste dagene nå har jeg slått ca 20 daa gras på fjellet, samt presset 100 rundballer, kjørt tre turer opp/ned fra fjellet med slåmaskin/presse og et lass på 10 rundballer. Full tank da jeg begynte på torsdag og den er ikke helt tom ennå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å bytte frå JD 5100R til 5600-serien. Redd for at 5610 vert for knapp effektmessig, og vil gjerne ha litt meir utstyr (Efficient-utgåve). Ser difor på 5612. Nokon som har hatt ein av traktorane i 5600-serien på vekta? Hadde vore kjekt å ha ei viss peiling på reell vekt - sjeldan at det som er oppgitt stemmer..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dkvals.

Har hatt 5613 med laster og 440/65-28 og 540/65-38 på vekta. Ca. 5900 kg. med fører.

Det er ca. 200 kg. mer enn min 5455 med samme dekk og laster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5455

Med fare for å &quot\;kuppe&quot\; tråden.. Håper det går bra - det er jo same serien..

 

Takk skal du ha! Då er den oppgitte vekta mao. ikkje så langt frå sannheita.

Vi driv ein del storsekk-og pallehandtering med tårn på trepunkten - skal tru om vektfordelinga er slik at vi slepp å bruke frontvekter? Slikt vert sjeldan plukka av når det først er på, og i mange tilfelle er det unødvendig ekstravekt..

 

Kva erfaring har du elles med traktoren? Korleis er forbruket på dei 4-sylindra modellane?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei

Leser mye inntresant her.

Jeg skal bytte min Valmet 6800, og har veldig lyst på en traktor med frisiktpanser.

Jeg vurdere en 5610, demokjørt eller en brukt 6455 2010 mod.

Jeg skal brøyte litt med en Duun 255 fres og strø med en 1000liters (1m3) tallerkenstrøer, vekta blir vel sånn ca. 2-2,5 tonn bak på strøing.

Erfaring og synspunkt motas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor stor forskjell er det på ne utgaven på 110 hk og den andre på 105 hk?slipper vel adblue på begge..Garantien til eik er det egenandel på den?i følge valtra selger var eik sin garanti ikke like bra som valtras.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...