Guest Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Noen som har MF 5610 som kan dele noen erfaringer? Spekulerer på en slik, men litt skeptisk på 3syl på en såpass stor traktor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 5611 er firesylindret, du kan jo få en slik en på demo!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Mf5610 må prøves, utrolig kraft helt i kjelleren med den nye motoren. Motorlyden høres helt tam ut,men den overrasker med sin store kraft. Veldig stille i hytta, traktoren anbefales. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Takk for svar. Kan den samenlignes med f.eks gammle 5455 uten comandrail,elr opplevels den friskere en den?Synes de var ganske så late. Går sikkert rimeligere en de 4syl perkingsene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest svein.loeken Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Jeg og spekulere på en slik, Har bare så vidt prøvd den på et flatt jorde. Er riktig at den føltes veldig stille i førerhuset og lettkjørt. Bare synd de ikke har konstruert den med bedre originalt varmeapparat, så hadde de sluppet å sette inn den store "\;varmeovnen"\; i gulvet ved høyre dør på de som selges i kalde Norge! 5611 og oppover kommer med 4 sylindret motor, men den er noe tyngre og har motor som bruker AD blue i eksosrensing. Skeptisk til det. Kjenner en som får en 5610 i disse dager, og skal se på og høre litt erfaring før jeg bestemmer meg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Fikk en 5610 levert for ca to uker siden, ikke fått testa den så mye ennå bortsett fra litt småkjøring, når snøen virkelig kommer blir det første ordentlige testtur. Men første inntrykket er jeg fornøyd med, gikk fra en gammel mekanisk 5445 og får jo da en del bedre comfort å fine funksjoner. Første turen hjem fra forhandler syntes jeg hvertfall den dro bedre i motbakkene enn den gamle. Men hvordan den trekker henger å eventuelle redskaper i våronn finner jeg ikke ut ennå. Foreløpig kjempe fornøyd å har litt tro på denne traktoren, skulle gjerne sett at setet kunne vært litt lengre bak, da jeg ikke er av den minste, men blir nok vant med det Åsså. Når det gjelder varmeapperatet nede ved gulvet så mener jeg at dette er en fin ting, det originale som sitter i traktor er mer enn nok til å holde deg varm, men som i mange andre traktorer så fryser man som regel litt på bena mens det varmt i toppen, da er det deilig å sette på litt ekstra benvarme å senke tempen ved hodet litt. Dette er i mine øyne vare en fin tilleggsvarme å den er ikke så mye i veien selv om man bruker den døra. Mener vi havna på ett sted mellom 460-490 med laster å litt smått ekstra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Eik kjører kampanje på 5610. Sjekk brosjyrene! http://www.eiksenteret.no/catalogs/2013/Eik%20Fokus%204-13/index.html#4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Korleis er dieselforbruket på ein slik halvseksar samanlikna med ein firesylindra med samme motoreffekt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Hei. Noen flere erfaringer med denne traktoren? Vurderer en slik ny kontra en brukt 5440 2012 modell. Det er snakk om ca 60.000 mer for en ny 5610. Hva mener dere er lurt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NH_5070_1 Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Hei Jørn Erik. Eg har ein 5610 og er veldig fornøyd med den, bruker lite diesel og er veldig god å kjøre. Eg hadde ein 5450 og den brukte mykje meir diesel. Eg valgte hytte fjøring på min 5610 og angrer ikkje på det. Minusen med 5610 i forhold til 5450 er att den henger mindre igjen på gir i nedover bakker på grunn av att den er 3syl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest svein.loeken Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Til Jørn Erik: Jeg vurderte akkurat det samme som du. Dvs det var snakk om 5450 for min del. Det ble 40000 mer for ny 5610, enkleste lagermodell med LP hus. Valgt ny 5610. Har hatt den en uke, og foreløpig veldig fornøyd. Den er veldig lettkjørt, og du har mange flere finesser på den kontra 5440/50. Ikke sikkert en har bruk for alt da men.. Inn og utgang fra hytta er bedre på 56 enn 54. Som andre skriver her ser det ut som den er pen på dieselen. Det eneste negative jeg har å si så langt er det samme som NH 5070 skriver, den er ganske så dårlig til å holde igjen på gear nedoverbakke. Så det kan bli noe slitasje på bremsene. Oppover drar den temmelig bra nå, og regner med enda bedre når den har løsna litt. Manglende bremsekraft i motoren skyldes nok både 3 sylindre og moderne common rail motor. Leste en plass at common rail motorer bremser dårligere enn gammeldagse motorer. (Som det jo er i 5440/50 , dvs moderne motor men mekanisk pumpe). Motorer med adBlue skal visst bremse bedre og på linje med gammeldagse. Men AdBlue vil jeg helst unngå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tarhaa_1 Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 Hei. Jeg lurte på om det finnes mulighet for å få montert stålbuk på 5610 så det er mulig å bruke den til både jord og skogbrukstraktor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Noen som har målt drivstofforbruk på denne? Noen so har kjøpt den ny og fått lån fra eik på 10 år? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 Forbruket på min er 4,2l i timen i snitt siden den var ny, men min er chippet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Det var utrolig lavt! Var mye hk er den på etter chippingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest svein.loeken Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Min har snart rullet 400 timer siden mai. Teller timene fort i forhold til min gamle 4245... Den har brukt 4.4 liter diesel pr time i snitt siden jeg fikk den, om en skal tro på dataen på den. Og det stemmer ganske bra med forbruket fra gardstank når jeg korrigerer for det som er brukt på andre traktorer. 5610 må bruke en god del mindre diesel enn min gamle 4245 som var 10-20 hk svakere. De siste dagene nå har jeg slått ca 20 daa gras på fjellet, samt presset 100 rundballer, kjørt tre turer opp/ned fra fjellet med slåmaskin/presse og et lass på 10 rundballer. Full tank da jeg begynte på torsdag og den er ikke helt tom ennå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Den er chippet 20% Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 1, 2014 Share Posted September 1, 2014 Denne responderer meget bra på en remapping, ikke det at den er lat originalt, men om en får 20-25 hk mer så blir den litt friskere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest svein.loeken Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Blir det ikke litt voldsomt med rundt 130 hk på denne forholdsvis lille motoren med 3 sylindere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Vurderer å bytte frå JD 5100R til 5600-serien. Redd for at 5610 vert for knapp effektmessig, og vil gjerne ha litt meir utstyr (Efficient-utgåve). Ser difor på 5612. Nokon som har hatt ein av traktorane i 5600-serien på vekta? Hadde vore kjekt å ha ei viss peiling på reell vekt - sjeldan at det som er oppgitt stemmer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 dkvals. Har hatt 5613 med laster og 440/65-28 og 540/65-38 på vekta. Ca. 5900 kg. med fører. Det er ca. 200 kg. mer enn min 5455 med samme dekk og laster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 5455 Med fare for å "\;kuppe"\; tråden.. Håper det går bra - det er jo same serien.. Takk skal du ha! Då er den oppgitte vekta mao. ikkje så langt frå sannheita. Vi driv ein del storsekk-og pallehandtering med tårn på trepunkten - skal tru om vektfordelinga er slik at vi slepp å bruke frontvekter? Slikt vert sjeldan plukka av når det først er på, og i mange tilfelle er det unødvendig ekstravekt.. Kva erfaring har du elles med traktoren? Korleis er forbruket på dei 4-sylindra modellane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Eik har hatt 5612 med 540/65-34 og 440/65-24 på vekta. Efficient med heilsveiste felgar. 4890 kg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 Hei Leser mye inntresant her. Jeg skal bytte min Valmet 6800, og har veldig lyst på en traktor med frisiktpanser. Jeg vurdere en 5610, demokjørt eller en brukt 6455 2010 mod. Jeg skal brøyte litt med en Duun 255 fres og strø med en 1000liters (1m3) tallerkenstrøer, vekta blir vel sånn ca. 2-2,5 tonn bak på strøing. Erfaring og synspunkt motas med takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 19, 2014 Share Posted October 19, 2014 hvor stor forskjell er det på ne utgaven på 110 hk og den andre på 105 hk?slipper vel adblue på begge..Garantien til eik er det egenandel på den?i følge valtra selger var eik sin garanti ikke like bra som valtras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.