Gå til innhold

chipping


Gjest

Anbefalte innlegg

Har tenkt og få 140 - 150 hester med omprogramering, har kjølinga av motoren gått fint?

alt skall no vera ganske likt på dei traktorane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6230 0g 6430 har samme motor, så å chippe 6230en er ikke no problem. Jeg ville dog begrenset meg til rundt 150 hk...... Det er vel hva som blir hentet ut av de motorene orginalt i dag. Det verste som kan skje med motor er i tilfelle en toppakning....det er ikke dyrt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mellom 145 og 150 hk på PTO akselen,det er heilt fint på alle både 6230,6330 og 6430.Det går heil fint,kjenner mange her som har den effekten og vet ikke noen som har fått problem,men bruk hode nå du kjørerog ta det roligt på kald motor,og la motor kjøle seg ned etter hardkjør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En med 6430 her som chippet. måtte stoppe traktoren rett som det var pga feilmeldinger. kansje noe med type chip? topppakning går vel uansett på jd chip eller ikke..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det skilles mellom chip og &quot\;chip&quot\;.

Går ut i fra de fleste mener omprogrammering/mapping og ikke montering av &quot\;boks&quot\;.

Jeg tilbyr omprogrammering av JD -30 serie, og har kjørt disse en god del på dynamometer. Det er ingen problem å få ut 150 (og enda mer) PTO hk på disse. Har gjort flere slike jobber på både 6330 og 6430 og det blir &quot\;ny&quot\; traktor. 6230 har vel samme motor og bør ha samme potensiale.

Og selvfølgelig, noen feilkoder i etterkant er det ikke snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Anonym
Noen som har kontaktinfo til noen som tilbyr omprogrammering av JD på Østlandet. Ønsker litt mere hester i en 6430 AP-2009 mod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...