Guest Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Jeg har en New Holland L85. denne har akkurat fått byttet hele synkrones drevet for vendegiret. men syntes den er litt treg og skifte gir på, og i bland må jeg leke litt med sparken for å få den i fremover eller bakover. har bare kjørt den noen timer både før og etter denne reparasjon, så har derfor ingen referanse på hvor lett den skal gå på denne model. er der noen har tilsvarende Fiatagri 80-90,88-94,eller new holland L-85 da dette vel er samme girkasse. er disse modeller litt trege på vendegir? Har også en snurre lyd noen sekunder etter motor har stoppet, denne lyden forsvinner om jeg legger i kraftoverføring før jeg stopper motor. Er der noen som vet om denne snurre lyd er normal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frydenslund_1 Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Hei Lars. Jeg forstod ikke helt hva du mente med å bruke klutsjen til å bremse under vending? komplett ny kluts ble også byttet under denne reparasjon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Det er då vel enkelt? :-) Stå i ro ved retningskifte. Bruk bremsa til å stoppe, skift gir på vendegiret og køyr. Ikkje køyr framover, legg inn revers og slepp kløtsjen og med det bremse til stilleståande før ein køyrer andre vegen. Har litt erfaring med desse traktorane og dei eg har prøvd har hatt "\;trang"\; giring på vendegiret og av og til litt vanskeleg å treffe heilt rett når ein bevegar stonga. Eg har gått ut frå at det er ein del av måten giret er designa på og prøvd å vere litt påpasseleg med å stå i ro og gire beint og pent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henke_1 Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Du skal hvertfall dra spaken mot deg før du setter den i enten framover eller revers. Da går det litt lettere. Og ja - stå stille ved vending. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frydenslund_1 Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Ja jeg er klar over at man skal stå stille før man skifter på vendegir:) men er disse modeller litt harde på vendegiret og går litt tungt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Dersom girstangen blei stør etter en girkasserep. er det brukt for mye silikon i skjøten mellom husa når den blei satt sammen igjen. Har selv gjort den feilen, og måtte dele traktoren igjen og skape bort silikon. Skifteakslingen til vendegiret går gjennom skjøten, og med for mye silikon blir den "\;limt"\; fast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frydenslund_1 Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Har testet ut denne snurrelyd som kommer etter jeg har stoppet motor, denne lyd er der bare om kraftoverførings gir står i fri, men ikke om den enten står i at den skal gå på motor omdreining eller følge hjulene. er det da normalt med denne lyd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Vil tro at det er normalt nå den ikke står i gir. Det er vanlig å ha velgeren stående i gir, og da er jo lyden borte (problem løst). Når velgeren står i gir er akslinge låst og vil holde seg i ro, ingen slitasje.Ellers hadde jeg tatt kontakt med de som har reparert traktoren dersom det var noe jeg ikke var fornøyd med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.