Gå til innhold

vekt på jd6125r?


Gjest

Anbefalte innlegg

hei.

nokon som veit den aktuelle vekta på 6125R autopower, med front pto å front laster. har tenkt å ha på 650/60 r38 å 520/60 r28 xeobib, synst 710-600 dekk blir lit volsomt. men vil ikkje ha for mykje jordbakking, tvilling blir ikkje aktuelt da vi har bruer på 3.2m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje nøyaktig vekt, men utfrå reel vekt på andre traktorer og opgitt vekt frå john deere vil eg tru du er svært nærme 7 tonn...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på vekta med ein jd6150r med directdrive å den viste 7,7t standar traktor. var med 650hjul å lastar brakketar ikkje laster eller front hydr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar å det var no ei ´bra´ vekt på den. men er andre merke i samme sjangeren om trent på samme vekta. tykkje det blir i tyngste lage, men det går vell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Vi kjøpte ny Valtra N142 med lasterbraketter og frontløft +pto., 540/28-650/38 dekk. Den er vel oppgitt med vekt på ca 5400 i basisversjon så jeg regna jo med at den skulle være en del tyngre, men da vekta stoppa på 6900 blei jeg litt overaska. Men det virker jo da som om dette er likt for flere merker. Har jo tatt det opp med selger men tror ikke de helt vet eller vil vite hva de egentlig veier. Resultatet vårt er at vi bare har 2100kg lastekapasitet og med frontslåmaskin er lasta på fremakslingen langt over lovlig dessverre. Så det ville jeg nå også ha sjekket i ditt tilfelle hvor mye som er igjen på hver aksling. Vår har 9t totalvekt mens de nye Fendtene har 10,5t, sikkert variasjoner mellom merker og modeller her, hvis en har mye vei transport med tung last er jo dette noe å tenke på.

Ps har også en Fendt 412, 2003 modell. Oppgitt5300 Veid til 5800, uten laster eller frontløft.

 

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Det er hvertfall ikke noe rart det spruter vann i alle søkker og ikke vokser annet enn tunrapp på vendeteigene da vi assosierer en &quot\;nett lastertraktor&quot\; med noe som veier pluss minus 7 tonn! For 10-15 år siden veide &quot\;den samme&quot\; traktoren max 5 tonn!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Iverseo_1

Vi kjøpte ny 6125R i mai 2013.

Kjørt på vekta hos biltilsynet: 6080kg

Utstyr:

frontløft(ikke pto)

Autopwr

40km

Tri2 400.28 &amp\; 480.38

Ikke hyttefjering

Ingen trekanter, toppslag etc. Kun plain traktor uten fører

1/2tank

 

Går med 710.38 &amp\; 600.28 sommerstid, noe økt vekt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...