Gå til innhold

Serviceavtale


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer for første gang å kjøpe helt ny traktor, en MF 5610. Har blitt tilbudt serviceavtale og utvidet garanti. Er dette noe vits i, eller er det penger ut av vinduet? Bør jeg heller ta de enkle servicene selv og la EIK ta de omfattende servicene og satse på maskinskadeforsikring? Snakk om 5 år/2000 timer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enkelt og svare på egentlig. Kommer jo mye an på hvilke fasiliteter du har tilgjengelig. Etter min mening er det et must og ha et tørt sted og holde på,høytrykkspyler,egnet redskap og en ordning for og bli kvitt spillolje og filter. Har du dette på plass er det en del penger og spare på det, men det er klart at garantien teller også en del. Garantien var utslagsgivende for at vi tegnet serviceavtale med Eik da vi kjøpte vår siste traktor(Fendt 413)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit anna sak er også kor lenge du har tenkt å ha traktoren. I tilfelle du skal bytte den om nokre år, er det vel ein fordel å ha ei kjent sørvishistorie på den når det gjeld innbyttepris?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok Rune er litt på bærtur her, hvis du sitter igjen med 15 laken når du har tatt storservice selv, må du ha verdens minst servicevennlige traktor, hvis det hadde tatt over 2 dager (800kr/t x7,5 x 2) på merkeverksted å ta servicen. Eller bruker Rune oljen og filtra på nytt? Eller bytter olje og filter mellom traktorene sine?

 

Men jeg er jo for så vidt enig med Rune at burde kunne ta servicer selv, og at det gjøres når det passer deg og ikke verkstedet. Men så er det jo slik at merkeverksted antakelig kjenner traktorene de selger bedre enn kunden og kanskje kan avdekke en feil før det får alvorlige konsekvenser, slik at du ikke får ett storhavari midt i våronna f.eks. Og så må man jo også tenke over om man har tid til dette, hvis det går utover noe annet er det jo litt dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...