Gå til innhold

Ford 6610 86 års modell kaster vannet fra radiatoren, Løsningsforslag


Gjest

Anbefalte innlegg

Har prøvd og reparere en Ford 6610 86 års modell som kastet vannet ved bruk. Har byttet toppen da den var gåen, ble trykk testet.

Kjøpt brukt topp fra høgger. byttet også pakninger, men det ble ikke noe bedre.

Startet opp traktoren, og med en gang det ble gitt litt gass ble vannet kastet ut av radiatoren

Det kommer ikke vann i oljen eller olje i vannet.

 

Noen som har noen forslag på hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha et radiatorlokk som er i orden er selvfølgelig en fordel. Jeg tror jeg ville tatt en sylinderlekkasjetest med full radiator og se om vannet flommer over når du setter trykkluft på noen av sylindrene. Er det løse sylinderforinger?? Har den vært varmkjørt slik at det er sprekk i sylinderforinger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiatoren ble byttet samtidig, da den var på vei til og ruste i stykker bak oljekjøleren. Det var ikke rustet hull enda. men tenkte det var like greit når den allerede var tatt av.

 

Vanne blir ikke varmt engang så jeg tror ikke det kommer av at det blir overtrykk.

 

Traktoren ble kun startet og gikk litte grann for å få olje rundt for smøring, og vannet rundt så det ble fult i systemet. så ble det gasset litt mer og da kastet den vann som før toppen ble byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er radiatorlokket i orden,er det mest sansynlig korrosjon i sylinder i fra kjølevann.Dette er små hull i sylinder,som gjør at kompresjon trykker vann ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den har blitt for varm noen gang, Så sant ikke måleren er i stykker. Kan ikke huske at den har vært over halv noen gang.

 

Hvilke remedier må man ha for og kunne utføre en sylinderlekkasjetest?

Regner med at det ikke holder med en kompressor og luftpistol.

 

Sylinderforingene er i alle fall ikke så løse at de har flyttet på seg når stemplene ble tatt ut for byttet stempelforinger. Kan de flytte på seg når motoren går, regner med at det da er mer belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg snakket om løse sylforinger, mente jeg ikke at de var løse men utskiftbare.. Du trenger forsåvidt ikke annet enn en blåsespiss bare du greier å få det rimelig tett. Du kan jo teipe rundt spissen med elteip. Skru ut dyser. Drei motor slik at stempel er på topp og ventiler er på lukket. stempel må være 100% på topp, ellers vil motor gå rundt. sett trykk i sylinder gjennom dysehull. Flommer vannet ut av radiator, er det bare å skru av toppen igjen. Nå har jeg aldri skrudd ford, så det kan kanskje være lurt å ta en telefon til et fordverksted. Kan jo hende de har et stalltips.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No får eg vel på pukkelen av fagfolk av alle slag, men det finnast faktisk tettemiddel som handterer sprekker i sylinderveggar og slikt. Spesielt K-Seal er bra på slikt, men vanskeleg å få tak i. På Bilxtra og FK har dei Bar's Leaks som og er gode greier. Har sjølv brukt det på Fordmotor med vasslekkasje over i oljen og det har blitt tett. Har og fått anbefalt Martins Super Sealer, men har lite erfaring med det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...