Gå til innhold

original JD laster vs trima


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt hjelp av dere traktoreksperter.

Jeg har bestilt en ny JD M5100 av FK. Denne ble bestilt i juni. Avtalen var at den skulle leveres med originalt lasteapparat fra John Deere. Nå er traktoren kommet til forhandler (men ikke overlevert meg pga selger ikke har sendt verken ordrebekreftelde eller kjøpekontrakt). Mitt spørsmål til dere er; ville dere foretrukket original JD laster eller trima laster? Jeg er i det store og hele irritert på rotet av selger så terskelen for å nekte å motta traktoren er svinnende lav. Er det noen fordeler med trima mot et originalt. Er det noen prisforskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har jd med original h310 laster og ny trima 2.1 på min andre traktor. Eg synest jd med original joystik er bedre en trima. Eg ettermonterte trima på min new holland, 98 mod, men eg synest trimaen er treg under bruk. Stopper opp når eg rygger eller bruker clutch. Jd sin er berre super synest eg. Har den på en 6125r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Vil tru at dette er mykje det samme. Styrespak og andre små ting er forskjell, så smaken blir nok som baken.

 

Har etter montert trima 3,1, kjøpte med esay drive styring- den er kanon bra! Om laster går seint/lugger har nok det mest med traktor og hyd.pumpe å gjere,,, Min går som ei kule i vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BS sammenligner lastere som står på vidt forskjellige traktorer og sier samitidig ingenting om hva slags pumper traktorene har. Det blir som å sammenligne epler og pærer.

Uansett så hadde jeg krevd kompensasjon i form av prisavslag eller utstyr dersom selger ikke leverer traktoren tidsnok og med riktig utstyr iht avtale/kontrakt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest billy_the_kid_1
Eg ville uten tvil hatt orginalmontert laster fra fabrikk kontra en som er ettermontert hos forhandler. Her ville jeg hatt leietraktor/ kompensasjon til min nye traktor blir levert etter avtalen, viss spesifikasjon er skriftlig vell og merke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paralellføringen på jd er like god som trima, og den nye lastarserien til jd har skjulte slanger og. Ser ingen fordeler med trima, og prisen er billigere. Ville valgt jd sin, er en god laster, og den er i same farge som traktoren:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...