Gå til innhold

Kjøpe ny småtraktor, hvilken?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut 2 MF traktorer fra 80-90 tallet i en ny traktor på ca 60 hk. Trenger en sneden, lett og enkel traktor. Må ha hytte og ikke bare bøyle, men hytta kan vere av det enkle slaget. Skal brukest i radkulturer og må ha smale hjul og mulighet for hjulavstand på ca 140-150 cm. Den må og ha fester for en eldre Trima 1020 laster. Må kunne håndere en 3 skjers teigplog og frontlaster med 500 kg potetkasser, samt brukt til sprøyting i potet, grønnsaker.. En gtraktor som vil bli brukt ca 150-200 t i året.

Pris er veldig viktig, ønsker ikke noe dyrt, men må vere kvalitet og enklest mulig mekanikk.

 

Hva finnest på markedet av slikt, folk som kan dele sine erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer igrunn på det samme.

Jeg trenger også en slik traktor til potet, men ikke alt for dyr, men en solid en som er enkel. Den skal brukes til potetsetting, lessing av potetkasser (den må ha lesse apparat), potetopptaking og også kanskje lesse opp storsekker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i farten sett på slikt som:

 

NH 4020

Deutz Agrolux 310

MF 3625

JD 5E-serien

Kubota?

Case?

Er det noen som har brukererfaringer med noe av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør sjekke ut Case Farmall 65 C . Jeg har en slik med Trima 240 laster , utrolig godt fornøyd med den , har tidligere hatt flere MF og JD , men ingen kan måle seg med denne. Oversiktlig , lettkjørt , gjerrig på drivstoffet og kommer inn i gammle løer og trange hus. Har ikke hatt noe trøbbel hittil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...