Gå til innhold

MF 240 med en fuskende motor ved lett turtallskjøring.


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en Massey ferguson 240 med ujevn motorgange for tiden som jeg ikke finner årsaken til.

Det er ved lett kjøring med en del turtall at problemet oppstår. Den oppfører seg om den fusker under lett kjøring som på vei. Har jeg full gass på traktoren ruser den seg opp langt over det som er normalt med samme symptomer .

På tomgang merkes det ingenting. Ved større belastning merkes det ikke så godt ikke (Snøfres ol.)

Fikk et tips om å sjekke ventilene i fødepumpa om noen hadde løsnet, da kunne den oppføre seg sånn

Det er sjekket samt at jeg har byttet dieselfilter,men til ingen bedring :(

Håper det er noen der ute som har noen løsning/tips som kan hjelpe meg slik at traktoren blir seg selv igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg ville sendt inn dieselpumpa for kontroll. Kan ikke skjønne at motoren skal overruse pga feil med fødepumpe etc. Strengt tatt skulle det jo da bli værst på full belastning. Men nå er jeg ingen ekspert på mf..

Har hørt om at feil med dieseltilførselen kan føre til andre problemer som hard gange etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Dersom det er tett luftinntak i tanklokk eller tett sil i tankutløpet, vil traktoren gå heilt normalt til den berre stoppar. Det har eg erfart.

 

Før du gjer noko med dieselpumpa, kan du undersøke om luftfilteret er reint.

 

Ny dieselpumpe til AD3.152-motor kosta rundt 4500 kr + MVA hos Eik for 1,5 år sidan. Her er det også fagfolk som sannsynlegvis kan gi deg svar på problemet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...