Gå til innhold

Ny traktor, Claas-Valtra eller NH?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer ny traktor i 70-90 hk klassen, enkel og grei maskin uten for mye elektronikktrøbbel. Pris intil ca 350-360000.

 

Valtra A83 er et seriøst alternativ, men har og fattet interesse for Claas Elios eller Axos, hvordan er disse Claas modellene. Er driftsikkerhet bra på nyere Claas?

NH har også f.eks T4030 eller TD85 som mulige kandidater. JD har jeg ikke spesielt sans for. MF hadde vert noe, men er svak på service her jeg bor.

 

Gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Er litt usikker på Claas kvaliteten , i området jeg bor er det Claasforhandleren som har aller mest mekanikere ansatt.De har ikke mange nyregistreringer i forhold til JD-MF og NH.

Ville nok sett på NH eller Case IH om jeg var deg , A-K maskiner kjører noen heftige kampanjer for tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Claasen er en utrolig dårlig gjennomført traktor, når det gjelder Elios og Nexos.... Veldig liten, og uten flatt gulv, med forferdelig plassering på det meste av spaker og knapper... NH'en er jo og liten, mindre enn Valtraen, men den har eg aldri prøvd, bare sittet inni den. Bedre oversiktelighet over spaker og slikt i den. Valtraen har jo ubestridt markedets beste vendegir, med integrert parkbrems og en enkel konstruksjon og funksjon. Den er noe større, og du kan få laster som er brukbar på den. Større hytte, og flatt golv.

Hva skal du bruke den til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Skal brukest til et småbruk med litt potet. Endel lasterkjøring med 500 kg kasser. Ellers vanlig våronnarbeid med 3 skjers plog. Må også påreknest brukt i radkulturer, må ha dekk ca 13,6 tomms bak, ønsker derfor en lett traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Trur du vil bli mest fornøyd med Valtra, men det er jo opp til deg til slutt \;) Ring forhandleren og få et godt tilbud, du \;) Men vil tru Claasen er for liten...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Kom over denne gamle tråden og tenkte jeg bare måtte opplyse om at Claas elios er en Carraro. Dette er samme traktoren som John Deere 5G og MF 3600.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...