Gå til innhold

Kjøp av ny traktor til småbruk?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har gått i tenkeboksen med kjøp av ny traktor. Er på jakt etter en rimelig, enkel, solid og brukervennlig traktor til et småbruk på ca 90 da. Drifta er ca 30-40 da med potet/grønnsakproduksjon, resten av arealet blir sådd med eng/ettårig raigras for salg på rot. Bruker da ingen redskaper for grashøsting. Har en 3 skjers teigplog, 4 m kverneland s-tindeharv. Bruker 500 kg kasser til potetene, har en mindre Trima-laster til det formål.

Mulig fremtidig investering i 3 skjers vendeplog. Traktoren bør da takle en slik.

Ser for meg en traktor på ca 70-80 hk, bør vel holde lenge til min redskapspark? Jorda er lett sandjord og helt flatt.

 

På et så lite bruk er prisklasse veldig avgjørende. Ønsker ingen traktor med masse funksjoner jeg aldri bruker. Ser en del kampanjetraktorer til under 300000kr. Kan sette absolutt makspris til ca 340000. Må ha hjul tilpasset radkulturer, ca 12-13 tomms bakhjul.

noen eksempel jeg fant:

MF 3625 til 245000

NH TD5.85 til 285000

NH T4020/4030

MF 5410ST til 307000

MF 3630 til 346000

Claas Elios 220 til 260000

 

Noen som har andre forslag, søker også brukererfaringer og synspunkter på hva som er best her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Gå for en pent brukt NH tla90, JD 5720 eller noe i den klassen. Eller Valtraen som xeobib foreslår.

 

Skal du kjøpe med eller uten laster?

 

Kva slags traktor er det som skal byttes ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kan greie meg uten laster. har en fra før. En MF 4235 skal byttes ut. En traktor jeg ikke er spesielt glad i.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...