Gå til innhold

Må man ha hjelm på traktor reg atv?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Nei, du MÅ ikke det. Men &quot\;det er lov å hoppe i fallskjerm uten fallskjerm og!&quot\; Ville absolutt brukt det. Bruker det sjøl og. En kammerat hadde sannsynligvis vært under noen meter torv om han ikke hadde brukt det en dag vi var ute å kjørte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Selv ville jeg brukt hjelm selv om det er traktoreg.

Om vi skal dra det litt lenger og du blir stoppet langs vei og blir spurt av politiet om hvor du har hjelmen din. Hvor du da begynner og forklare at doningen er traktorreg. og ikke behøver hjelm. Da kan det jo hende at det er en som snur på det og lurer på hvor sikkerhetselen er siden den er traktorreg.

Ut fra det jeg mener så er vel kanskje sjansen mindre for og bli stoppet om man trer hjelmen over hode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Danne_1

Jo..kan ju va litt lurt å bruke :) Tenkte mest på om man må ha det..

Hur har dere gjort me fartssperren? Justert noko eller tuffar på i 45 km/h?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonym

1. Det er ikke påbudt med hjelm på atv registrert som traktor

2. det er heller ikke påbudt med sikkerhetsbelte på traktor

 

men så er de den fine sperra man må ha på den 40 km/t

 

kjøpte sjølv en ny honda 420cc eu traktor for noen daga sida men den er bare tull med, er ikke sikkert eg får skilt på den en gang på grunn av feil under import -.-

 

hjelm er likevell og ambefale slik at politiet ikkje stoppar deg sida du får mesteparten av atvane som mc uten fartsperra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bare for og gjøre forvirringen komplett..

hentet ut fra siden til Romerike Politidistrikt

 

 

Ikke kjøring i utmark

Kjøring i utmark er i utgangspunktet forbudt, uavhengig av om du kjører en ATV klassifisert som leketøy eller motorvogn.

Kjøring på veg

Det er lov å kjøre ATV på veg dersom ATV-en har hvite skilter, føreren har førerkort for klassen ATV-en er registrert for, og påbudt verneutstyr er på plass.

Med verneutstyr menes godkjent styrthjelm..

vet ikke om dette med verneutstyr er hjemlet i noen lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...