Gå til innhold

same silver 95 som slår seg i fri når man kjører


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem med min same silver 95. Den setter seg greit i gir. Men når jeg kjører eller den får litt motgang i bakker eller last så slår den seg rett i fri. Dette skjer derimot ikke hvis jeg kjører i revers. Noen som har forslag til hva dette kan være ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Keg ville bare rette opp en feil. Den går i fri uansett gir og den trenger verken ha last på eller i motbakke.. den slår seg rett ut av gir.

 

Er det noen som forresten vet hvor magnetene på denne traktoren er ?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Er det clutch fritt eller mek. vendegir ? Hvilken spak går i fri. Hovedgir. gruppegir eller vendegir? Magnetene har vel med hurtiggir å gjøre.og vil vel ikke slå seg i fri pga det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvor mange timer har den gått?

 

Kjøpte en Case IH 1056xl med samme problem som vinterprosjekt. Den hadde gått omtrent 10.000timer, så den bar preg av generell slitasje. På den var det ikkje allverdens med elektriske dippedutter som kunne være øydelagt, så tok av hytta, trillet den inn i verkstedet og opnet girkassen. det viste seg å være en sammensetning av MANGE problemer, som sammen førte til at den gikk i fri.Først og fremst hadde den slitte synkroniserings-ringer. I tillegg så det ut til at den hadde gått i to gir på lik eller noe (en av de små kulene som skal forhindre dette manglet, så det var mulig) som førte til at en skive knakk, å ble mer eller mindre malt opp til metallspon. (i tillegg var bremsene slitt til beinet (stålet), så metallspon var det nok av) Metallsponet øydela lageret til pinjongen, som gjorde at pinjongen fikk rom til å begege seg. som igjenn øydela forspenninga og inngrepet til pinjongen. dette gjorde at hele girkassen ble &quot\;levende&quot\;. (det meste kunne bevege seg som det ville... ) Med slitte synkroer, og en &quot\;levende&quot\; girkasse gjorde at den &quot\;ristet&quot\; ut av gir.

 

Reperasjonen ble dyrere, vanskeligere og i det hele tatt MYE mer omfattende enn først antatt. Men øyeblikket da traktoren startet og kjørte for egen maskin ut av verkstedet gjorde det verdt strevet.

 

 

Håper for all del at det ikkje er like alvorlig på din maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei

 

Har ein traktor der traktoren går i fri , når eg trykker inn hurtiggir knappen til låg, trykker eg tilbake til høg kjem han i gir igjenn.

 

Har også elektronisk knapp for innkobling av sperre , opplevd at sperra ikkje går av ved utkobling, kan eg få av sperra ved å ta ut sikringen ?

 

Håpar på gode råd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...