Guest Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 synes ikke trepunkten forann på traktorn var akkuratt slik jeg hadde trudd,men moderne frontvekt som er kjapp å ta av å på kunne være interesangt er det noen her med erfaring å hva slags størelse den bør ha? er det forskjellige typer? traktorn min løfter 2500 kg forann står det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 2500 kg i løftekraft tyder på at du har en 4-sylindret motor, altså ikke så veldig stor traktor. Tyngden avhenger selvfølgelig av hva du skal ha bak. Man lesser ikke ned traktoren mer enn nødvendig. Ville vel tro at et lodd på 800 - 1000 kg ville være tilstrekkelig for de fleste situasjoner. Det er omtrent like mye som en frontlaster. Husk også at denne vekten kontinuerlig belaster frontakselen. Kjøper du et lodd av metall vil det neppe skjerme frontlysene på traktoren. Betonglodd trenger gjerne noe mer volum og vil lett gjøre det nødvendig med ekstra kjørelys. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Hvis det var meg så ville jeg ha brukt basis loddet fra traktoren eller få tak i et. Montere det på ei plate som har innfestning til trepunkten. Da er det bare å lesse på originale lodd etter behov. Tror Torp Maskin har slike plater. Så var det prisen da..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Denne her er fin til å bruke i fronthydraulikken:: http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=37515148 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 stemmer det at det er en 4 er på ca 125 hk,var slikt lodd som på linken jeg tenkte på ja-ser dem er ca dobbelt så dyre som betong lodd,men det var dette med lysene da. de er jo smekrere de andre va er det inni dem?massivt stål? det med løse plater burde vel osså gå men skal man ha 20 stk 55 kg å sveise ei ramme så blir det vel dyrere? jeg får tenke litt på det. sett de er å få ifra 300 kg hjelper vel på litt da det sitter lengre frem en vekter som settes på ramma forann? jeg skal ha ei sprøyte bak ca 1000l å en tung potethøster i lanbruksdrag da det trengs høstern er svintung da tanken er full mens på sprøyta trengs det vel ikke så mye enig i at det ikke bør være tyngre en nødvendig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Jeg har en lodd kasse i stål som passer rett på basisloddet til JD til salgs. Kassen er tom, men jeg har en tilsvarende som er full av stålplater, vekt ca 600kg. Ca 70cm bred firkant-kanal 250*450mm. Har sett mang JD basis lodd tilsalgs hos divers FK forhandlere, og de kan jo siden males i den fargen du vil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tool/object?finnkode=40992134 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomatik 305 Posted June 20, 2016 Share Posted June 20, 2016 Hva er synspunktene om å bruke vektlodd bak på tre-punkten i tillegg til sleperedskap, f.eks slepeharv? - Med formålet om å få bedre grep ved å vekte litt mer på bakakslingen. Det forutsettes da at man bare har redskapen koblet til i hengerkroken på traktoren. Er jo ikke mye vekt som blir overført fra en såmaskin med slepedrag, slepeharv, slepeslodd osv..Noen med slike erfaringer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Thomas Posted June 20, 2016 Share Posted June 20, 2016 Ang vekt foran når du Sprøyter, hva med en 600l fronttank feks? Ekstra vekt og ekstra kapasitet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.