Gå til innhold

Brukererfaringer Valtra N serien


Kornbonden

Anbefalte innlegg

Hei, hvordan har n serien til valtra vært? solid som valtra pleier å være eller har det vært noe tull med de? Har så vidt gått i tenkeboksen angående en ny traktor på gården, og n serien til valtra virker som en smidig traktor. Er vel n122, n142 og n162 som kan være aktuelle. SKal brukes til lasterkjøring, gjødsling, sprøyting, pluss diverse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har hatt en N101 i litt over et år og er svært godt fornøyd med denne. Den erstattet en JD6400, som er omtrent i samme størrelse. Valtraen synes jeg er en langt bedre lastertraktor, er komfortabel med å laste opp store rundballer med frontlasteren uten motvekt bak i litt snett terreng, en jobb som opplevdes veldig utrygg med JD'n (på samme sted med samme tyngde foran). Ellers oppleves det som en veldig smidig og god traktor, som jeg ikke har hatt noe krøll med enda. Den jeg kjøpte hadde gått 5000t men den oppleves overhode ikke som utslitt. Har også en 900, som er mer en &quot\;opprinnelig&quot\; valtra dvs mer en kombi skogs-åkertraktor, men absolutt ingen lastertraktor... Men uten lasteren er den ekstremt smidig og god.

 

Naboen kjøpte i samme perioden en N121, som han er godt fornøyd med men han syntes forbruket var litt høyt og kjøpte like godt en N111 i tillegg som tydeligvis har blitt favorittraktoren.

 

Alle disse tre er forøvrig privat bruktimportert, min fra Sverige og naboen sine fra UK.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils_Petter_1
Har en N121A. som laster/småkjøringstraktor. God fornøyd med at den er smidig og lettkjørt. Vil anbefale å satse på en med turbinkobling. Da blir den mye mykere og trivligere på lasterkjøring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Har liten erfaring med N serien, men har lang erfaring med Valtra. Kjører i dag 203D og er veldig fornøyd.

 

Skal du ha nytt eller brukt? Skal den være avansert eller enkel?

 

Skulle jeg hatt en enkel traktor hadde jeg gått for 123 HT5 som er arvtakeren til 6850 og 121 HT. suveren girkasse og enkel hydraulikk.

 

Skal det være avansert så er det 163D som er tingen, en av de beste trinnløse traktorene som er på markedet, må bare oppleves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Som navnet sier kjører jeg en valtra n 142 direct (trinnløs) traktoren er en 10 modell gått ca 2000 timer nå uten problemer, traktoren er veldig smidig fin å kjøre med på alle måter, komfortabel på alle vis, så denne kan på det aller sterkeste ambefales videre!! Nye n 163 har jeg såvidt prøvd men den er enda bedre på alle vis..... noe jeg nesten ikke trodde gikk an \;-) I starten med de første programvarene var den &quot\;treig&quot\; å lat i akselrasjon osv, men den er nå blitt oppdatert til siste programvare (8,0) det var en helt annen traktor etter det, så før du handler bør du sjekke om 8,0 programmet er installert, ellers lykke til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Kommer vel litt ann på hva traktoren skal brukes til resten av året. 800 for en ny 163D er ikke så galt syns jeg når du må ut med ca 600 for en 3 år gammel 142D med 2-3 tusen timer. Du får sikkert godt for den 6650-en du har i innbytte.

Men er det en traktor som bare skal gå 2-300 timer i året hadde jeg sett etter en 141A som er nesten lik 171. Fins en del import traktorer i grei prisklasse, men annen hånds verdien er dårligere.

 

Går du for 163D vil 171 mest sansynlig bli parkert og kun bli brukt til de tyngste trekkoppgavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei. Jeg har en valtra 142D til salgs. Det er 2009 mod , gått ca 3400 timer og har ålo 6.5 laster. For meg så blir den litt stor å tung, men den er fantastisk å kjøre, og de trinnløse girene er mye av grunnen til det. Hadde en 6550 før, så kommer nok til å ha noe lignende igjen. Vi kunne kansje blitt enig om at jeg tok din i bytte vist du hadde vært interesert

 

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=40431303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...