Gå til innhold

Kjetting til Fendt 312


Gjest

Anbefalte innlegg

Hva slags kjetting benytter dere bak til Fendt 312 med dekkdim 540/65R38? Her er det trangt om plassen. Er det mulig uten å ødelegge skjermer?

Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kjører JD jeg, men er vell like trangt der også. Har kjørt i mange år med 5mm lettkjetting uten problemer. Kjettingen må passe godt og være passe stramm. All slakken vil fordele seg over hele hjulet og da blir det omtrent ikke luft mellom hjul og kjetting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Da er traktoren egentlig ikke egnet for kjetting bak. En lettkjetting skal ligge forholdsvis løst på dekket, dette for å spare både dekk og kjetting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

jeg har sikle på en pent brukt 312 vario ei stønn,den siter det 540 38 bak på,jeg er neimen ikke sikker på om det går med lett kjettinger der heller.må innrømme at kjetting på bakhjula er noe jeg setter pris på.312 n har bedre klaring over å bak en andre moderne tilsvarende merker med samme dekk dim men i fremkant som det er nevnt her er det trangt å det er vel der kjettingen kastes litt fremmover å?

Hadde vært stas om noen ser dette som har erfaring med det å har prøvd ,det kan jo hende det går å?

va slags dekk dim må man bytte seg ned til da for at kjettinger skal passe? det kan vel bli dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hvorfor ikke prøve en moderne Valtra. Fullt på høyde med Fendten om ikke bedre. Der har du plass til kjetting. Laget i Norden for nordiske forhold.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
har hatt 7o5 jeg med kjettinger kjempetraktor den gang,men på nye valtrar så er det ikke så mye bedre klarering en på andre med store hjul sett n serier med 650 38 som slikker sjerma må kjøpen med små hjul da går det jo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...