Gå til innhold

Kjøp av traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Hr kjøpt oss gårdsbruk og må i den forbindelse kjøpe traktor.

Traktoren skal brukes til litt skogsdrift, snørydding, pluss noe jordbearbeiding etter hvert.

Har krav om at det skal være frontlaster, firehjulstrekk, samt bukbeskyttet.

 

Pris bør ligge mellom 150 og 250 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei

anbeflaer sterkt å legge noen hundre tusen mer i dette kjøpet, her er en knall traktor:

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=40167681&amp\;UX_EL_c=ad_selection_agriculture_tractor_browse1&amp\;counterId=LOG_PROFILED_ADS_FRONT_CLICK

 

Utviklingen i landbruket går med stormskritt og anbefaler deg å satse for fremtiden først som sist.

 

I alle tilfeller bør du holde deg unna John Deere, Valtra og Case IH.

Ved å velge Fendt får du en driftsikker og økonomivennlig traktor som du vil ha glede av hver gang du bruker den! Viktig å tenke langsiktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Du økonomimannen, vi hoppar over anbefalinga di. Fendt 926 er ikkje traktoren trådstarter spør om. Ser heller ingen grunn til å styre unna JD, Valtra, CaseIH - eller passe stor Fendt, for den saks skyld. Men la no ikkje dette bli ein debatt om for eller mot A eller B.

 

Fredrik12345: Det vil vere fint om du pressiserer litt meir f.eks. kva effekt du er ute etter.

 

Held vi oss rundt ca 100-120 hk får du mykje kurrant, som NH TL100, JD 6310 Pr, Fiat 110-90, Valtra 6350 Hi-tech osv, til prisen du nemner, men bukbeskyttar må du nok montere sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Tror jeg vil anbefale å gå opp mot maks grense, og kanskje over. Andre som skal oppgradere vil kanskje selge rimelig (ned mot 250.000) fordi deres alternativ er lite hopp opp mot ny eller nyere traktor.

Rundt 150000 har jeg inntrykk av at utvalget er av mye dårligere kvalitet.

 

Lykke til med valget, alle merker har sine fordeler og svakheter. Gå til noen forhandlere og prøv noen av de brukte for å finne ut hvilken type som kunne passe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Challenger mt

Styr unna New Holland TS, eg kjenner nokon som har hatt ein ts 100. Og den har det vore ein del problem med.

Eg vil anbefale Mc Cormick MTX. Dei er gode traktorar, og er ein vidareutvikla Case IH maxxum mx. Ellers så har du Fiatagri.

Og så har MF ein del gode traktorar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-H_F480_1

Må d være bruka traktor??

Fikk tilbud på ny Deutz Fahr Agrolux 310, med laster: 260'

Skulle tro ein 60-70 hk vil passe de fleste opp mot 150-250 daa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=40198870

 

Denne traktoren ser grei ut, både pris å modell, timene på 6500 er egentlig ubetydelig på denne typen traktor, jeg har selv en valmet 6400, en traktor som er forgjengeren til denne, som nå har rullet 13500 timer! har byttet radiator, clutch å hydraulikkpumpa, det er faktisk det eneste! Hadde vurdert denne, eller lignende siden denne faktisk er i ditt øvre prisnivå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest billy_the_kid_1
Ser det er mange som seier at timer betyr lite. Hadde dette vert tilfelle hadde ikkje traktorene blidt lagt ut for salg. Fin ein enkel traktor uten for mykje &quot\;dill&quot\; og med gode dekk. Dekk er dyrt å,kjøpe nye.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Mange gode anbefalinger her, men for den prisen er Mf 4255/4355 det beste alternativet. Utrolig sterke, smidige og ikke minst oversiktlige traktorer. Det er ingen som slår MF med frisikt når det gjelder kjøring med frontlaster. Samtidig er de heller ikke altfor tunge slik at for diverse arbeid på jorda er de suverene med gode dekk. Kjøp kvalitet, kjøp MF!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Tror at den Valtra 6350 på Kleppe som ble nevnt her ikke er så dum, ikke for avansarte, driftsikre og med stålbuk - gode i skogen. Uansett, få prøvd en tilsvarende før dere kjøper noe som helst. Jeg har gjort den feilen å ikke prøve ut en ny traktor før den ble handlet, det gjør jeg ikke igjen..... Nå er den heldigvis borte, men jeg ønsker ikke å utdype det her. Mange merker kan være aktuelle for dere, som nevnt tidligere har alle sine fordeler og ulemper. Ingen er helt perfekte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Nei, det er forskjell på merker. Definitivt.

 

Men holder du deg til &quot\;highend&quot\; merker som Fendt så er man ihvertfall mye sikrere på å ikke kjøpe katta i sekken!

 

Merkostnaden er generelt sett en investering som man tjener inn etter korttids bruk i form av lavere drifts- og vedlikholdskostnader og ikke minst høyere innbytteverdi når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kan ikke skjønne at det kan være aktuelt med noe annet en valmet/valtra så lenge traktoren skal brukes i skogen.

Spesielt med tømmerhenger finns det ikke noe alternativ til valtra/valmet.(om en ikke vil stå ute på draget og kjøre krana, eller sitte på knærne i stolen)

Er ikke noen merkefantast og kunne sikkert hatt forskjellige traktormerker til annet bruk, men til skogsbruk er det ikke noe alternativ , om en skal bruke lanbrukstraktor. og ikke lassbærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Synes kriteriene er vanskelige å kombinere. Valmet/ Valtra er vel den eneste som i sin grunnkonstruksjon er bortimot skreddersydd for å kjøre i skogen som flere er påpekt.

Samtidig har jeg ennå til gode å kjøre en Valmet/ Valtra som er brukbar med laster. Vektfordelingen er helt håpløs til det bruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beitebruker_1

Jeg slet fryktelig med samme valg. Fikk en del traktorer i tunet av ymse merker og satte kona til å prøvekjøre dem. Det ble MF 5435 med en passe laster da hun syntes den var mest oversiktelig og lettkjørt. Resultatet er at hun nå har brukt flere hundre timer i traktoren pr år.....

At kona er engasjert er mye viktigere enn merke på traktoren så lenge man har truffet noenlunde med størrelse og pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vær klar over att til 250000 får du en nesten ny Zetor og dette er traktorer som er langt bedre enn sitt rykte. Riktig nok henger de etter ca.10 år komfortmessig,men hos de andre merkene som er nevnt her må man jo gå får en 10-15 år gammel traktor uansett. Da er det bedre å legge pengene i noe som ikke andre har gjort sitt beste for og slite ut før deg.Desuten er Zetor svært gode skogstraktorer med tanke på framkommelighet og de kan til og med fås fullt skogsutrustet fra fabrikk(da blir prisen selvfølgelig høyere. Så om du ikke skal bruke traktoren mer en 3-400timer pr.år mener jeg valget er enkelt. Kjører men mer enn 400 timer i året bør man etter min mening opp i prisklasse og gå får ett litt mer påkostet merke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kjøpte en Zetor Forterra 2008mod og 850 timar,frontlessar og 114hk for 260000+mva! Kjempetraktor:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...