Gå til innhold

Arbeidslysbrytere Fendt 7 serien


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er mange som har opplevd at lysbryterene til arbeidslysene brenner seg fast. På vår Fendt 716 2007 mod har det skjedd 2 ganger. den siste gangen resulterte det i at koblingsbokser bak bryter smeltet og kortslutter/ smeltet lednigenne i boksen med resultat av total mangel på arbeidslys. På Eik fikk jeg først beskjed om at vi måtte bytte hele lednigsnettet, så det ble bestilt. etter kort tid fant jeg ut at dette ikke kunne stemme, og avbestilte lednigsnettet, for å få en vurdering av proffesjonelle. Da hev Eik seg rundt og fant ut at det kunne bestilles bare koblingsbokser til 96 kr istede for 15000 kr. Årsaken til smeltig ble bekreftet av Eik da og var enkelt og greit for svakt ledningsnett. som vistnok hadde ført til brann i noen tilfeller.

Mitt ønske er å komme i kontakt med andre som har opplevd det samme, og høre hvordan man har løst problemet, og ikke minst hvem som har stått for kostnadene. Det ble også foreslått rele over hver lykt.

Etter min mening, så kan ikke Fendt på gennerelt grunnlag frasi seg annsvaret for å rydde opp i en så alvorlig feil på en så kosbar maskin, der resultatet i verste fall kan medføre en utbrent traktor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Fendt 716 06 mod, skjedd det samme to ganger. Byttet brytere og kontakter. Årsaken til at dette skjer er at du ikke skrur av arbeislysene. Når du trykker på lysbryteren neste gang vil alt lyset gå på samtidlig. Jeg har nå byttet til led lamper for å unngå dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Anders Har tenkt på det samme når det gjelder lyspakken, hvilke type led lys bruker du fremme på traktoren, som passer i lysbrønnene ? annbefalinger ?pris ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går for mye strøm gjennom de bryterne men Fendt har lansert et rele kitt som monteres inn på ledningsnettet. Skift kontakt, ledningsstikkere, byter og monter dette settet skal problemet være ok.

Litt nøyaktig arbeid og klippe en og en ledning og flytte over på ny kontakt, men det går.

 

Bestilles på Eik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, dette er et problem selv om du slår av arbeidslys før hovedlys.

Har alltid gjort det sånn, siden traktoren var ny, og nå har bryterne gått for andre gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe! Er dette mulig? Jeg tar ikke noe merkediskusjon her men er dette virkelig mulig på en så dyr traktor! Jeg hadde krevd dette utbedret på Eik sin regning! Så får de ta det videre med Fendt! Samma om traktoren er mer enn 1 år hvis den er relativt ny, 2-4 år. Hvis de er seriøse og vil beholde kunder ordner de dette!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innlegg.

Fikk navnet på servicesjefen til Eik og ringte han for å konfrontere han med problemet siden det var gått ut servicemelding til Eiksentrene vedrørende dette problemet. der var det ikke mye posetiv service og hente, han ble vel mer forbanna for at jeg hadde valgt å ringe han, noe som ble mer eller mindre bekreftet av en forhandler. Må si at min lokale forhandler har strukket seg langt for å bistå i problemene. MEN jeg er ikke vidre fornøyd med hovedkontoret og deres holdninger i forhold til de problemer som må kunne annses som en prouksjonsfeil fra starten av, Og som det blir nevnt ang. priser på disse maskinene, så skal man kunne forvente at slike ting ikke oppstår, og når det skjer en produksjonsfeil, så burde man forvente at maskinene tilbakekalles og reppareres uten større diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok interesang tråd jeg har en 2012 mod 411 vario det er slike brytere på den å er denne feilen utbedret i nyere tid montro? kan man skru opp v bryterne å sjekke160
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...