Guest Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Lurer på å kjøpe meg en (brukt) traktor til snørydding for å få litt avlastning ved store og langvarige snøfall. Det jeg er trenger er en liten, rask og snerten 70-90 hk med clutch-fritt vendegir og god sikt. Jeg bruker stort sett bare fres da jeg rydder gårdplasser på byggefelt så en laster vil bare være i veien. (det er selvfølgelig et pluss hvis den er med for jeg kan jo bare ta den av i vintersesongen) Men traktoren skal stort sett brukes til snørydding. Noen som har gode forslag? Prisen bør være + - 200.000.- og ikke eldre enn 2003 modell. Kjører John Deere 6230 i dag å er veldig fornøyd med den, men den er litt stor. Er det noen som har gode argumenter for bruk av fronthydraulikk og frontskjær? Har jo noen små p-plasser hvor fresen fint kan brukes så jeg bare vurderer det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=39230378 kanskje en sånn hær? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mats_1 Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 I 1988 kjøpte jeg ny 3060 og fikk en typisk mandagsbil (traktor) Den var mer på verksted enn i drift å til slutt (nesten slagsmål på gar'n) fikk jeg hevet kjøpet. Så jeg er nok ferdig med MF. Men de er kjempefine de frisikt modellen der. Den skulle vært grønn \;o) Apropos grønn! Noen som har erfaring fra Deutz med frisikt panser? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.