Guest Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Ønsker tilbakemeldinger på denne problemstillinga: Ny JD 5G, eller ny Case Ih Farmall C. Vurderer bytte av vår nr 2 traktor, valmet 465 s autocontroll, men veit ikkje heilt i ka. Har innsnevra valget til desse to, og er interessert i erfaringer med desse to som kan gjere valet lettare. På forhold takk ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henke_1 Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Fikk godt inntrykk av farmall c på lansering på Kløfta, hvertfall. Snerten, ergonomisk og kvikk liten traktor. G virker på meg som en billigmodell. Mulig det er fordi jeg har noen timer i en 5820.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Ja, casen ser veldig bra ut. Såg den så vidt på agroteknikk. 5G er ein heilt anna traktor enn 5020 serien, men har same motor trur eg. Skal prøve begge og sjå nærare på dei den 1 februar, men lurer på om nokon har brukarerfaringar/ gjort seg nokre meiningar om dei som gjer avgjerda lettare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Vil begyne med og si at jeg ikke er opptatt av merke når det kommer til traktor. Har eid både JD og MF. Så når min 30 år gamle JD 2040 trengte en erstatter, så hadde merke ingen betydning. Traktoren skulle være relativt billig, ha clutchfri vendegir, den skulle være liten og lett og den skulle ha plass til to. Så da ble det en farmall. Har nå kjørt min Farmall C 75 130 timer, så litt erfaring har jeg fått. Av positive ting kan jeg nevne: liten og snerten, relativt god plass i hytta, passasjersete som en voksen sitter bra i, relativ sprek, starter uansett kulde (har vært -30 i over en uke her nå). Av negative erfaringer så har jeg kun to små ting: Kroken er veldig vanskelig å løse ut, mulig på grunn av noe lakk som må slites bort, og den er lett og "\;bomgire"\; når den er kald. Så som en tilleggstraktor har den oppfylt alle mine krav så langt, så jeg har ikke noe problem med og anbefale denne traktoren til andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fiat500 Posted October 1, 2016 Share Posted October 1, 2016 Hva er erfaringene etter noen år? Prob. med å få den i gir o.l? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.