Gå til innhold

Case 1056xl clutch


Gjest

Anbefalte innlegg

I dag var (er) den store dagen da traktoren endelig skulle prøves, etter 1år i verkstedet. Kjøpte den som hobbyprosjekt i November i fjor, med øydelakt girkasse. Tok allt fra hverandre, fikset å byttet det som skulle fikses å byttes. Satte det hele sammen, å i dag skulle det altså prøves. Etter å ha luftet diselsystemet, startet den med et jævlig brak, å en røyksky som mørkla hele verkstedet. Roet seg fort, å nå maler den som en fornøyd katt. (eller løve om du vil) Problemet er bare at da eg satte den i gir, å forsiktig slapp clutchen, skjedde det ingenting. akkuratt som om den fortsatt var i fri. (kan høre å kjenne at den går i gir). Har hørt at clutcher kan "klistre" seg, eller henge seg "fast" om de står ubrukt lenge. Men da burde det jo bare være umulig å få den i gir (eller ut av gir). å det ville kommet fæle freselyder om eg prøvde å gire. Nå er det akkuratt som motoren ikkje en gang sviver. Noen kloke hoder der ute som har tanker om hva det kan være?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gløm det!

Viste seg å være en bagatell! (heldigvis)

Hadde gløymt at traktoren hadde &quot\;speed reducer&quot\; som viste seg å stå i frigir. Alt viste seg i virke perfekt. WEEHOO... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja. Var plutselig veldig mye som skulle gjøres da den først var i biter, i tillegg til at det viste seg å være litt mer enn et lager som måtte skiftes. (håndbrekk bånd, bremser ol. + masse girkasse greier) Gikk vel +- 20k bare i deler. + arbedet det medfører. å så gikk det maange arbeidstimer på justeringer og diverse, som eg først håpet å slippe.

 

Dekka passer perfekt. Den tar seg utorlig mye bedre ut nå enn før! hehe

Gjenstår enda å få hytta heist på. Så har enda til gode å sjekke klaringen mellom dekk å skjermer. Framme gikk det ikkje, men var nokk å legge på to-tre skiver under festene, så nå går det med ca en cm klaring. hehe.

 

Sprøytedekka passet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...