Gå til innhold

massey ferguson trinnløst


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

jeg har mine tvil når det gjelder en fremtidig steep nose med høy effekt.

 

etter det jeg forstår har mf problemer med kjøling på høyeffektsmodellene med flat nese, det problemet blir vel neppe mindre med de nye høyeffektsmotorene.

 

når det gjelder nylanserte 6600 ser jo den riktig fin ut, men er den ikke litt vel fysisk stor?? synes 6613/6612 ser ut som den ruver høyere og lengre enn 6470.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

&quot\;littlegreyfergie&quot\; har utvilsomt et poeng når det gjelder step-nose og høyeffekt,men etter 15 år med hardkjør på egne -55 modeller og som nabo til Eik servicesenter,ser det ikke ut som dette er noe stort problem på dagens modeller. Fremtiden består av utfordringer,-spørsmålet er hvor mye de vil sette inn på å løse dette.

 

Hjulavstanden er den samme på 6470 som 6600-serien men sistnevnte er

ca 40 cm lengre og 15 cm høyere,Vekten øker til ca.5,5 t - så det går jo en vei...Motormessig har nok dreimomentet økt en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Naboen har en 6455, og med hard kjøring på snitteren så kjører han ofte med full varme og hyttedøra oppe for at ikke motoren skal bli for varm. Tror det gjelder slåmaskinen også av og til. Skal vel også nevnes at det blir verst hvis det er gammel eng med mye støv som tetter radiatoren, så ja skrå nese og høy effekt skaper kjølingsproblemer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Virkjele ein fornøyelse å sjå at detta frisiktpanseret er borte. Har folk problem med sikta, så kjøp kamera!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Min 6455 er frå 2006. Det stemmer at dersom det er skikkeleg varmt i veret, me snakkar helst 25 grader+ og steikande sol, kan det bli for varmt for motoren med slåmaskin, snittar, eller gjødselomrøring. Det enklaste er å ta av side-deksla på panseret, då er problemet løyst, og ein kan køyra med lukka dør og kald, frisk luft frå klima-anlegget :)

Men den &quot\;ansiktsløfta&quot\; versjonen som vel kom for eit par år sidan har mykje meir kjøleribber i panser-deksla, så eg reknar med at dei klarar seg betre. Men det er jo nesten ei naturlov at det blir plass til mindre frisk lufte inne i eit frisikt-panser. Men til dei som ikkje har prøvd frisikt, og som snakkar varmt om kamera, er det berre ein ting å seie: Det bildet du får i kamera er langt frå det same som å sjå det du skal arbeide med med dine eigne auger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonym

@jdr: no offence, men hvis du faktisk irriterer deg over frisiktpansere og synes det er en uting som bør byttes ut med kamera, da er du mer bakstreversk enn jeg trodde var mulig. frisikt er genialt, har det på en 5455 jeg også, og ville aldri vært det foruten til mitt bruk.

 

slik jeg ser det er hi-vis modellene MFs ene virkelig store fortrinn i dagens traktormarked, og jeg håper virkelig de greier å videreføre dette på en maskin som tilsvarer dagens 6455.

 

hva vi &quot\;skal&quot\; med CaseIH vet jeg vel ikke, de europeiske modellene er på sett og vis overflødige ved siden av NH, men at CASE er et merke med mye &quot\;heritage&quot\; kan det vel ikke være tvil om. Og skulle jeg kjøpt et CNH produkt idag ville jeg vært vel så ivrig på rødt som blått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...