Gå til innhold

massey ferguson trinnløst


Gjest

Anbefalte innlegg

tviler på om det kommer. AGCO har nok satt begrensninger. skal du ha trinnløs 4syl, så må du velge fendt, på samme måte som MF 7626 ikkje kan leveres med trinnløs. kan bli ein konkurrent til fendt vettu!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si disse nye mf ne ser meget tiltalende ut,gleder meg til å få prøve en av disse nye i 5600 serien med 3 syl motor.har aldri prøvd trinnløs,mister man ikke mye krefter med det?på en traktor under 100hk så merkes jo noen prosenter tap,eller er det ikke noe problem på små fendter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi får en 6600-serie, 4 syl. ca 100 -150 hk på Sima i februar

Og da får vi håpe på en. for eks: 6613 DVT.

Men trinnløs eller ikke: Se å få varmeapp. ned dit det hører hjemme

som andre ornt'li traktorer,- og heller ikke som en kasse på høyre

hjørnestolpe !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok flere traktorer i 5600 serien kanskje allerede på sima. Så kommer vel 6600 serien med 4syl.modeller trolig med trinnløsgiring ned til 100 hk. I Australia er 4600 serien lansert om den kommer til Norge er lite trolig. 4600 er en Iseki i rød drakt. Men det jobbes med en ny traktorserie i 60- 80 hk segmentet den skal bygges i beauvais å blir 100 prosent MF. Dette er forøvrig samme plattform som valtra sin variant. Det blir sansynlig med en 3syl agco power motorer, den skal lanseres om en 2-3 år så det er litt fram i tid. Så om noen år er hele rekka med traktorer fornyet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MF 6600 4 syl på Sima med mulighet for både Dyna 6 og Dyna VT er nok det beste tipset. Når det gjelder varme til gulvet, så er MF sin nye løsning med egen vifte i gulvet nå std på norske modeller. Jeg har prøvd denne i praksis, og tør påstå at effekten er overlegen andre merker. Nå er du endelig varm på beina og kald i toppen med MF! Ikke sperrer den for utstigning om du skulle ønske å gå ut til høyre heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge intervju med fabrikkledelsen til Fendt's transmisjonsfabrikk så er det bygd opp til en kapasitet på å kunne produsere max 8000 enheter pr. år utenom til eget forbruk. Det vil si at det er planlagt 8000 variokasser til Valtra, JCB og MF. Tviler på at det der er rom for en stor andel variokasser til MF 4-syl. Tipset mitt er at det kommer en oppgradert Dyna-6 til neste år, slik som 5600 nå har fått oppgradert Dyna-4.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidan HK rotar Valtra inn i diskusjonen, er det vel på sin plass å opplysa om at Valtra brukar sin eigen transmisjon, i alle fall til N-serien. Er rimeleg sikkert at MF kjem til å komma med trinnlaus transmisjon på mindre traktorar. Går ein 10 år fram i tid er nok dei aller fleste traktorar trinnlause, uansett merke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med mitt tidligere innlegg var at Fendt's transmisjonsfabrikk ikke er bygd med kapasitet til å produsere Vario til 4-syl MF. Det er ikke utelukket at det kommer trinnløs transmisjon på 4-syl MF, men da sannsynligvis en ny egenutviklet transmisjon, eller ved å kjøpe fra andre som f.eks ZF.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hvor stor produksjonskapasitet valtras transmisjonsfabrikk har? Det er vel ikke umulig å produsere den der. Jeg vil utelukke kjøp utenfor konsernet. Egen produksjon i Beauvais vil jo være i GIma sammen med Claas. Jeg tror ikke Agco vil hjelpe Claas med å lage trinnløse Arioner raskest mulig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Etter besøk på SIMA er det tydelig at under 140 hk er det fortsatt ikke mulig med trinnløs,- hverken MF 6600, eller NH T6 for den del...

Men det som verre er fra en MF's patriot's side er den klare mangelen av stepp nose&quot\; i 6600 serien.M.a.o. flagger MF ut begge sine volum-modeller

i Norge (5455/6455) uten noen erstatning over 5610

Er også fortsatt kritisk til den påslengte varmeapp.kassa, Dashbordet som ikke følger vinkel til rattet som på Fendt og JD, Dyna spaken som er flyttet

fra fra armlene på stol til skjerm, og pto brytere som er flyttet lengre bak

en tidligere på 64- serien.

Undertegnedes ønske er fortsatt en ca.125hk trinnløs med stepp-nose,

så kansje vi får se over til Valtra's N-serie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
job, trur du har missforstått litt ang. girspaken på nye MF 6600-serien. den sitter på sidekonsollen på dei &quot\;simpleste&quot\; som skal erstatte 5400-serien, sammen med 3punktreguleringa osv. er vel kun dyna-4 modeller som har sidekonsollmontert betjening. sitter i armlene på dei som skal erstatte 6400-førerhuset.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Essential har T-spaken på sidekonsollen,Efficient og Exclusive har den på Command-armen. Det er riktig &quot\;jd'r&quot\;. Men det endrer ikke på mitt hovedsyn at lite er endret til det bedre med tanke på betjening og stepp-nose tilbudet

over 100 hk.Der er ingen erstatter for 6455 !

Mulig eg har lest NH hk-data litt på skrå&quot\; - Idefix. Her er nominellehk/maxhk/boosthk...så kva som er riktig&quot\; er kansje en diskusjon

i seg selv !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Tida vil visa, men eg trur framleis at MF kjem til å komma med tilbod om trinnlaus transmisjon i mindre traktorar, når dei får litt tid på seg. Er jo nokså vanleg at dei største modellane blir lansert først, og så kjem det fleire etter kvart. Men eg er heilt enig i at viss det ikkje kjem ein &quot\;skikkeleg&quot\; erstattar for 6455, dvs. med frisikt-panser og trinnlaus transmisjon er det svært synd. 6455 er ein ideell frontlastar-traktor, med god komfort, og eg er svært nøgd med min dyna-6 versjon. Men det hadde jo vore kjekt med vario-kasse då...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Litt på siden, men har egentlig case ih noen framtid? Det er bare en vanlig traktor som ikke utmerker seg på noen måte, verken teknologisk, design messig eller på innovasjon. Hvor selger de traktorer? Hvem appellerer de til? Hvorfor kjøpe Case IH ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...