Gå til innhold

MF 5430


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nett byttet inn min 95 mod, mf 390t til en 2012 mf 5430.

Jeg synes denne er fryktelig stiv, slår veldig i de minste dumper og hull i veien.

Er veldig fornøyd med traktoren på alle andre måter, men synes faktisk den gamle var mykere. Er det noen her som har erfaringer rundt dette? Er det noen tiltak som kan gjøres? Lufttrykk etc?

 

Traktoren har ikke fjerende hytte eller fremaksel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe som må bestilles fra fabrikken, el er prisen du nevner for ettermontering? Traktoren var lagervare, en enkel model.

 

Nesten så jeg lurer på om det er en eller annen form for låsebolt el splint ifm transport el noe slikt som er glemt å fjernet ved levering...

Er det slik at den er såpass stiv og hard uten fjering i hytta? Blir den bedre når en monterer laster og redskap bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det blir ikkje bedre med laster på.

Har Q45 på min 5455 og den er alt får stor. Blir fram tung og tar veldigt mye sikt framover til sidene. (Drid i rundkjøringer og kryss)

 

Husk at traktoren blir 20cm høyere med demping på hytta.

Litt dumt vis traktoren akorat gikk inn på låven før evt ombygging til demping.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Stemmer også for å sjekke lufttrykk, har enda ikke vært borti en demo- eller visningstraktor hos en forhandler med riktig lufttrykk. Helt på sida av tråden, men er det noen grunn til at de pumper hjula så harde?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind_1

...Traktoren ser lett og snerten ut når dekka ikkje båvar mot marka, slik dei alltid gjer ved normalt lufttrykk?

Traktorer har vel til alle tider, som eg kan hugse, i brosjyrane vore framstilte med så høgt trykk at vekta ikkje syner på dekka...

Har sett vognkort på 5455 uten frontløft, laster o.l. med egenvekt 5000 kg, eigaren vært overraska over det kan du sei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...