Gå til innhold

Valtra N92 vs 4skjærs vendeplog.?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Henke_1
Vet av en som har bestilt samme plog til en NH TL100A og han mener det skal gå bra. Disse plogene er jo spesielt godt egnet til mindre traktorer og klapper vel sammen før vending så den ikke trenger så mye plass når den snurrer? Lykke til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klapper ikke sammen ved vending nei,så krever ganske stor løftehøyde.

Var en nabo som skulle låne plogen med en NH T5070.Den klarte ikke å rikke på den..Den hadde 1 hjelpesylinder,mulig det går på TL100 viss den har 2.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1

I følge denne pressemeldingen fra Kverneland publisert hos konkurrenten er kravet til løftekraft 3700 kg.

 

http://www.norsklandbruk.no/traktor-og-teknikk/2011/01/15/lettere-og-billigere-vendeplog-fra-kverneland.aspx

 

Og i følge Valtra er løftekraften på N82 og N92 40kN så da er det vel ikke mye å gå på.

 

http://www.valtra.no/news/771.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt 4-skjærs mod. E fra 1997 med 16&quot\; i mange år, den veier mellom 1200 og 1300 kg, kjørt både på TL100 og TL100A med std. hydraulikk. Løftekraft og dragkraft er ikke problematisk, men jeg må skru opp trekkstengene litt for å få løftet høyt nok til vending. Har også kjørt litt med Fiat 82-94, men der røyk den ene trekkstanga. At en NH 5070 ikke løfter denne høres veldig rart ut.Frontlaster er et &quot\;must&quot\; om det ikke er helt flatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om jeg skal kjøpe en JD 5100R istedet for N92..Vet at JD håndterer plogen greit.

Snakket med en valtra mekaniker,å han kunne fortelle at N92 var slapp å lat..

Kanskje bedre å gå får JD'n.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje finn på å kjøp N92, då bør du helle satsa på ein A93 ellar gå opp eit hakk til N103. Fordi N92 å A93 har akkurat like mange hester, bare N92 har ein sylinder ekstra å nesten ett tonn meir å dra rundt på. Då er det klart an bli late. Men nå er jo ikkje A93 aktuelt for din del da den nok ikke klarer å løfte plogen, da ville jeg anbefalt å sett på N103.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JXU115 har ikke noe problem med og løfte 4 skjær vendeplog men den har to utvendige løftesylyndrer mener NH 5070 bare har en som std men enkelt og bestille med en god allround traktor synes jeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...