Jump to content

Kjøp av ny 80-90 hk traktor, tips

Guest

Recommended Posts

Guest Anonym
Zetor og Mf er gode kandidater, ingen highend produkter men likevel brukendes til allround oppgaver. Forøvrig har jo McCormick mye i samme kategori, der er det sikkert mulig å gjøre gode kjøp.

Guest Anonym
Ja jeg skjønner ikke helt hvorfor Mc Cormick selger så dårlig. Mange fine modeller med bra utstyrsnivå og veldig gode priser. Det er jo disse traktorene som er etterføgeren til de engelske Casene fra 80 og 90 tallet som solgte veldig bra.

Guest Anonym

I norge kan det ha noe med forhandler å gjøre, men traktorene er jo absolutt konkurranse dyktige i segmentet rundt 100 hk. Når man kommer nærmere 150 hk blir de fort umoderne og &quot\;mangelfulle&quot\;.

AGRO (Landini og Mccormick) konsernet har problemer med å få tak i nok motorer som tilfredstiller de nye kravene, de bruker alt fra Cummings til perkings og Fiat Powertrain. Den siste tiden er det den viktigeste årsaken til dårlig salg i europa.

Men salget går bra i land som ikke er omfattet av disse kravene, der kan de bruke eldre perkings motorer.

Generelt synes jeg at italienere er flinke på små/mellomstore traktorer og der har de også en imponerende markedsandel\; CNH, Same Df gruppen og Agro foruten å produsere for å produsere for AGCO og JD.

Guest Anonym

Siden du har og er godt vant med MF, så vil jeg tro 5440 eller 5445/5435 er et godt alternativ. Kanskje få gir i hovedarbeidsområdet, men er ikke sikker.

Valtra A93 tror jeg også er et meget godt alternativ, men hvis du skal ha frontlaster så tror jeg hydraulikkapasitet, vendegir/hurtiggir trinnløs justering av vendegir er et pluss for MF sin del.

Deutz agrofarm med trinnløs er absolutt å anbefale (bare utfra prøvekjøring), men Fendt 200 (Fendt generelt) synes jeg har veldig liten bakkeklaring under trekkroken, noe som sikkert er greit i grønnsakproduksjon. Skulle ikke du ha smale hjul på din?

Guest Anonym

Trinnløs Agrofarm er dyrt og mye utstyr som du sikkert ikke vil ha.

Vil tro du er på jakt etter ordinær kasse og kløtsfrittvendegir, da kan du velge mellom 2 utstyrsnivå. Det er rikelig med gir på de traktorene.

Guest Henke_1

Med mindre a93 har vanvittig mye bedre svingradius enn a75 vil ikke jeg anbefale denne til grønnsaker. Dårlig svingradius på smale vendeteiger fører til tregere og vanskeligere snuing på en allerede smal vendeteig. Bakkeklaring trenger ikke være høyt prioritert for å drive med potet.. Bortsett fra svingradiusen er jeg helt enig i at dette virker som veldig solide traktorer og relativt komfortable traktorer!

Som sagt - t5000. Smidig, lettkjørt, mulighet for knappekløtsj, sperre på begge akslinger (langt mellom blant andre merker i samme sjikt). Heia

• 3 months later...

reint forretningsmessig, dersom traktorens eneste misjon er plogen, ville jeg vel antydeet at det beste er å beholde 375en..

dersom det er ett steg opp i komfort/trivsel du øsnker deg, uten å gå i taket på pris, ville jeg foreslått mf 5400/5600. med dyna-4 girkassa blir nok det en adskillig mer luksuriøs skyss enn tilsvarende fra NH/CASE med mekansiske kasser med ett enkelt semipowershift.

og MF hytta er ryddig, romslig, og meget god på utsikt.

Guest Henke_1
Til dels uenig med littlegreyfergie. Sikt bakover på mf 5400/5600 er dårlig. Alt for smal bakrute og for mange stolper bakover mot for konkurrerende merker i samme effekt/prisklasse. Ellers er jeg enig - trivelige traktorer med behagelig transmisjon og ellers hyggelig hyttemiljø. Holder fortsatt en knapp på NH - Solid og utprøvd mekanikk som har fungert i _mange_ tiår.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...