Gå til innhold

Kjøp av ny 80-90 hk traktor, tips


Gjest

Anbefalte innlegg

Begynner å vurdere ny traktor. Har en MF 375 fra midten av 90-tallet. Ønsker nå en nyere og mer komfortabel traktor. Må ha smale hjul pga kjøring i potet, f.eks 12-13 tommer bak. Trenger ikke laster. Søker en lett, sterk og ikke for komplisert traktor. Pris er og veldig avgjørende, ikke for dyr. Derav er Fendt allerede ute av dansen.

 

MF, New Holland, Claas, Valtra vurderest. Hvor får man mest for pengene. Søker erfaringer og tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker ikke en traktor med vanlige &quot\;landbrukshjul&quot\; da og et ekstra sett felger og dekk til kjøring i rader?

Hvor mye skal du legge i omtrent?

Bor du i nærheten av noen merkeforhandlere er jo det en fordel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville uten tvil ha sett nærmere på Case IH JX 80. A-K maskiner kjører visst kampanje på denne for tida , der får du det du trenger i form av en enkel , lett og ukomplisert traktor for en rimelig penge.

Kjører Case IH selv og er veldig godt fornøyd .

Husk at A - K også har 3 års garanti !

 

Lykke til med valget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på Deutz-Fahr Agrofarm, disse er veldig kompakte, oversiktlige, smidige og moderne. De er tilgjengelig i utstyrsniva fra helt enkle til fullspeka trinnløse maskiner, prisene varierer tilsvarende. Du vil trolig finne en passende traktor til riktig pris.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med John Deere 5 M eller R?

john deere har bredt modellutvalg fra veldig enkelt til mer avansert. 5R er en fin smidig lettvekter.

i Felleskjøpet kan du jo også få 5 år garanti ved kjøp av ny traktor, og hvis du setter opp egen skreddersøm på traktoren får du nøyaktig det du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Har sagt det før, sier det igjen: New Holland t5000 serien. T5050 har vært og er kanskje fortsatt på kampanje. At konstruksjonen henger igjen fra Fiat sine glansdager (?)er ikke noe dårlig tegn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bestiller ny traktor får du selvsagt den slik du vil ha den uansett merke. De merkene du nevner selv er alle gode. Selv om jeg hadde gått for MF eller Valtra bør du be om tilbud fra minst 2-3 firma/merker og på bakgrunn av dette ta valget selv. Jeg hadde vektlagt firma like mye som traktormerke, da det ikke hjelper om traktoren er god hvis firmaet som skal følge deg opp i årene fremover ikke fungerer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vurdere Fendt, høy innkjøpspris kompanseres av lave drifts- og vedlikeholdskostnader, innbytteprisen er i tillegg vesentlig høyere enn alle andre merker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel kjøre usannsynlig mye traktor for å få kompensert en meget høy innkjøpspris med lave drifts- og vedlikeholdskostnader? Det hadde vært interessant å se regnestykket ditt.

P.s. Jeg mener ikke at Fendt er en dårlig traktor, tvert imot, men det er utopi for en &quot\;vanlig&quot\; gårdbruker synes jeg.

 

De traktorene jeg tenkte på umiddelbart var også T5000-serien fra NH, evt. TND (tror jeg den heter) om du vil ha et rimeligere og mindre/lettere alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest multibib93
Den nye valtra A93, fin laster traktor og en liten spreking. Lantmannen har fortiden kampanje på disse. Men her har du ett hav av utstyr og merker og velge imellom! Lykke til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fendt 210 med laster og TMS Vario kan du få for ca 630 000.- med mye utstyr og 100 HK. Dette er en lett og suveren traktor med kjørekomfort til tusen. Ellers MF 5440 med laster. 102 HK med mekanisk pumpe og mye utstyr til ca. 480 000.- Frisikt også. Også dette er en lettere versjon enn de tidligere 5400 modellene. Se ellers www.eiksenteret.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en avskrekkende pris på Fendten! Husk at de holder seg godt i pris slik at merkostnaden får du igjen ved innbytte. Andre merker faller veldig i verdi og kan være ordentlig tungsolgte!

En annen ting som også er viktig å tenke på er førermiljøet, man skal trives på jobb.Kjøper du Fendt får du den beste arbeidsplassen som kan tilbys i en traktor. Resultatet er mer overskudd til familie og venner og ikke minst bedre helse på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha en liten traktor med trinnløs transmisjon, er nok Fendten noe å se på, alle andre argumenter for den faller lett igjenom, lavere driftskostnader er vel strengt tatt en myte, og du får nok ikke så mye mer i innbytte heller. Selv valgte jeg bort Fendt nettopp pga. førermiljøet, som jeg ser noen mener er så bra....

Tror kanskje JD 5M passer etter de kriteriene du oppgir, eller som andre har nevnt Valtra A93.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fendten er fin, bortsett fra førermiljø og pris som nevnt. Synes man må tre på seg hytta. Av trinnløse er det vel bare Deutz Fahr Agrofarm ttv som kan gi samme utstyr som fendt. Trenger man ikke trinnløs finnes det jo også mange gode alternativer derfra. Fendt kjører vel kun deutz motorer i sine traktorer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shansen_1
Fendt til 600000 er nok ikke aktuelt. Har et bruk på 100 da og traktoren gå gå ca 250 t i året. Har flere mindre MFer som går i småskala potet/grønnsakprod. Trenger en traktor som kan håndtere en 3 -skjærs vendeplog samt 4 m harv + eldre grimme potetopptaker osv. 375en er mer enn sterk nok til alt dette, men syns den er litt tungkjørt. mange gode forslag her som jeg skal kikke på. Har forhandlere av de fleste merker innen 1 times reise.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale Valtra A93. Skal du ha en trakor som skal brukes i poteter er det valtra som har den traktoren med slettest underside og best bakkeklaring. Tror de fleste forhandlerene har en A93 demo traktor som du kan få prøvd. De har og kampanje på de nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T5050 er nok heller ikke tungsolgt og vil trolig ha en OK annenhåndsverdi. Den er jo veldig lik TLA som var/er en av Norges mest populære modeller. Gjennomprøvd!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på MF 5440 som jeg skrev tidligere. Den vil du garantert like. Fullspekket med Dyna 4 og helt clutchfri gearing. Prisen konkurrerer med de fleste. 102 HK med mekanisk innsprøyting. Kan nok få ut litt til der hvis du vil med litt justering på en liten skruv :-) Lykke til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...