Gå til innhold

Fendt 720 scr


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer bare på om nokon har fått gjort seg noko erfaring med denne traktoren/serien? Fendt fans, kvifor bør eg kjøpa ein slik traktor?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hadde en 720 på prøve her tidligere i sommer, dette er absolutt en komplett traktor. Selv om det kanskje ikke høres sånn ut, er det faktisk fra en objektiv vurdering (er ingen Fendt-fanatiker...).

Hytta er veldig romslig og oversiktlig, betjening er lett tilgjengelig (alt sitter på armlene), støysvak. Motor og kasse går utrolig fint sammen, kjører du på høyeste serie (0-55kmt) er turtall ikke over 1800 o/min selv med tung belastning. Sterk og seig motor. Den laveste serien på kassa går nå fra 0-32kmt (på de gamle 0-25), dette er en av de tingene jeg har savnet på den gamle serien når man kjører med litt belastning. Bruker ca. 12 liter i timen i snitt på variert kjøring.

Prisen er faktisk heller ikke avskrekkende, sammenlignet med andre merker i samme størrelse og lignende utstyrnivå.

Løp og prøv, tror ikke du vil bli skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vil tro at den merkostnaden som det henvises til er tjent inn iform av lavere dieselforbruk i løpet av noen 1000 timer.

Fendt har i dessuten vesentlig høyrere innbytteverdi enn sine konkurrenter, færre reparasjoner og dermed kortere driftstans.

 

Det er ikke uten grunn at entreprenører og folk som skal bruke og er &quot\;avhengige&quot\; av traktorene sine velger Fendt fremfor andre merker.

 

Førermiljøet er også tilpasset intensiv bruk og lange arbeidsdager.

 

For all del - det er ikke noe galt med Case, men de har kanskje en annen målgruppe/kundegruppe enn Fendt ? Dermed er det forskjellig kvalitetet på produktene og grunnlaget for sammenligning blir litt ukurrant?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind_1

Takk TG!

 

Som eg tidligare har skreve ein annan plass..

Så fins det bmw, mercedes, audi, tom bentley..

Men kun ein Rolls Royce.

 

Poenget med å sei det, er at det fins eit merke som har rykte for å vera DEN beste, hvis du skal plukke kun ein utan å sjå på pris.

 

For seriøse folk som skal ha ein arbeidsplass som dei kan leve av, så har andre ting også betydning. Den som tenker fram til vinteren, vil vite kor mykje av inntekta som går med til både vanleg drift og vedlikehald, og uforutsette kostnader (som aldri kan planlegges heilt med).

Derfor kjøper entreprenøren ny traktor, av ein type han/ho trivs med, av ein forhandlar som i akseptabel grad stiller opp når noko skjer.

 

Eit dårleg eksemplar av eit godt merke blir (nesten) vege opp av ein seriøs og dedikert seljar/kontaktperson hos ein slapp forhandlar.

 

Om traktoren bruker 19,7 eller 20,6 liter per time er ein dråpe i havet egentlig, når andre ting tas med i reknestykket.

 

Motorskifte etter 2000timar, ein fredag kl 1700 med 60mm regn meldt neste mandag?

Får du lånetraktor?

Har verkstaden kapasitet og deletilgang til å få traktoren i gang til uti neste veke?

 

Forhandlar er nummer 1, kostnad nummer 2.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Blir litt vanskelig å tjene inn igjen mer prisen på Fendt når den bruker 12 liter i timen, Har en Valtra her i området på 200 hk som går mye i tungt arbeid (T 191) som fra den var ny har brukt ca 10 liter i timen... på alt fra transport til pressing og stor møkkavogn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Må få minne Rune om trinnløs testen på Jæren for ett par år siden da JD kom langt nede på lista etter både Valtra og Fendt, men nok om det, mitt poeng er at jeg tror ikke diesel forbruk varierer så mye fra merke til merke lenger at det betyr så mye for økonomien, det betyr mer hvem som sitter bak rattet! Har du en sterk traktor som kan dra på lavere turtall sparer du mye uansett om det er Valtra, Fendt eller JD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Må være dårlig til å forhandle pris når man påstår at Fendt ligger 200'-300' over andre merker. Selv fikk jeg anslag på 1,2 mill for en godt utstyrt 720. Kan tro at Case/NH ligger noe under i pris, men verken Valtra eller JD er så fryktelig mye billigere. Enig i at servicen er viktig, men til syvende er det hva du liker. Mesteparten av merkene har gode traktorer alle sammen..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er Idefox som er dårlig til å forhandle her, betalte sjøl 850 000 for ein ny godt utstyrt JD 7530 i fjor.

 

Har også fått inntrykk av at mange enteprenører er på vei bort fra Fendt. Har inntrykk av at nå går det klart mest av JD/CNH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Fendt 720 på prøve i våronna. Er ein kjempe traktor som etter lite instruksjon fra forhandleren gikk greit å bruke. Den er avansert så må ha litt interesse for det, men gikk veldig lett å lære de viktigste funksjonene. Når det gjelder drivstoff forbruket så ligger det ikke under Valtra-en. den ene 202 D-en har ligget på 11,5 i snitt forbruk og den andre ligger på 9,7. Fendten hadde 12,7. Grunnen til at den ene valtraen har brukt så mye er at girkassa ikke har vært justert rett og nå er forbruket på vei ned på den og.

 

Veiledende skiller det 400-500 tusen i pris på Valtra 202 og Fendt 720. Kan nok klare å prute ned til 250-300, men er fortsatt for dyrt når du bruker mer drivstoff i Fendten!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva slags sjåfører som egentlig blir ansatt rundt om kring om de ikke er i stand til å få Fendten til å gå framover,for det er da egentlig ikke noe hokus pokus. Vi kjøpte vår første Fendt i Februar og nå i sommer har den blitt kjørt av 4-5personer i tillegg til oss 2 som kjører den til vanlig. Dette er personer som ikke har kjørt Fendt før,og jeg har ikke brukt mer tid på å forklare denne enn da vi hadde MF. Godt mulig JD er veldig enkel å kjøre,men det er Zetor å,og den er mye billigere å.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@idefox: joda, fikk med meg det. :)

Eg kjøpte ein 7530 i fjor og betalte 850 000,-.

 

Men poenget mitt var at &quot\;Fendt 415&quot\; som hadde fått tilbud på 1,2 mill for ein 720 tydeligvis ikke har sjekket priser på &quot\;konkurerende&quot\; merker. \;)

Fendt er flotte traktorer det, uten tvil...men prisene er ganske drøye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Bare en liten kommentar, når det skrives om at entrepenører kjører det og det merke, så sier det egentlig veldig lite, noen forhandlere unngår jo bevisst å handle med slike folk da det er mye ekstra, de forlanger å alltid få snike i køen på verksted, men skal samtidig ikke betale for seg til rett tid, det meste av deler og reparasjoner skal være egentlig være gratis langt utover garantitiden. Når da noen forhandlere til slutt går lei og svarer en stressa entrepenør med defekt traktor at man bare må betale de pengene man skylder så skal vi hjelpe deg, så er det nok til å bytte merke/forhandler. &quot\;Vanlige&quot\; bønder er de beste kundene, for å oppsumere litt, og entrepenører har nok kunder de anser som bedre enn andre de og.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg får vel ut å få prøvd ein ja, er spent på korleis variokassa drar i forhold til ein JD 6930 som eg prøvde tidligare. Den va god den. Kjører NH 6040. God traktor på mange måter men synes den bruker mykje drifstoff og er litt dau under tung transport. Spennande å få prøvd variokassa til fendt, den er vel full mekanisk under transport? Sett ein del testar av tidligare Fendt og dei skryt dei alltid i skyene. Eg er traktorfil og blir jo sjølvsagt interessert i å prøva ein 720 sjølv om den er nokon hundre høvdingar dyrare.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke sammenligne nye og gamle modeller. Fendt 720 scr ble lansert i fjor, 7530 er vel en 5 år gml modell. Den gamle 720 får man til rundt 900'. Da er prisdiffen ikke så stor. Har ikke undersøkt prisen på 6190R, men tar du med det meste av utstyr tviler jeg på at du er så langt unna 1,2 mill. Når det gjelder valg av traktor, så finner man det man liker, for så å finne argumentasjon på hvorfor det ble nettopp den traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils_Petter_1

Jeg mener Fendt er i ferd med å prise seg ut av landbruksmarkedet med den mye SCR serien. Å forente 2-300&quot\; ekstra i året på 500-1000 timer er ikke økonomisk forsvarlig.

Synes selv at den nye 76 serien fra MF ser lovende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm - så stille det ble, ingen av fendt folket som vil forsvare seg?

På den andre side er det høysesong for traktorkjøring, så entreprenørene/&quot\;proffene&quot\; er vel ute å kjører traktor. Da er det vel øvrigheten som sitter inne og debatterer traktor på nettet....?

Kanskje en god illustrasjon av poenget i denne tråden\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket pris på JD 6190R, den skulle de ha 1,1mill for. Så det er ikke den store prisforskjellen .Massey er også en fin traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannelig godt at Fendt har laget så mye &quot\;dårligere hytte&quot\; at JD folket har noe å rakke ned på..... Smaken er som baken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om Fendt vil gjøre noen oppgradering med 400 serien, som feks å få ny hytte, look, som f,eks 720 scr ??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

prøvd 724 en liten tur på demo å den imponerte men kan ikke si noe mere,prisen på den traktoren var1,4 med det utstyre som satt på,det går ikke så bra for mindel...

lurer litt på å kjøpe fendt 300 serien 312 kansje er det noen fendt folk som har erfaring med de?tror dere den å kommer med ny hytte å lignende? er klar over at den ikke løfter 5 skj vendeplog å drar15000l møkkvogn men urer på en slik til litt mindre oppgaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
hei jeg har et gårdsbruk med ammeku og sau med 3 traktorer 2 jd men i sommer byttet jeg en jd 7530 i fendt 720scr en fantastisk traktor til en fantastisk pris men nå har jeg og min far kjørt jd og valtra i mange år har vel kjøpt rundt 10 nye jd av fk fendt 720 er en meget god nydelig komfort lettkjørt traktor med store foventninger men er en traktor som passer best på jordet jeg bruker min 720 kun i anlegg går m 12t dumperhenger.snitt 16,3l diesel i timen grunn til at jeg bytta er servicen av erfaring er eik meget bra der og fk er ikke så bra lengre dessverre.men 7530 kjørte jeg 5000t med siden 2012 uten noe tull og med et snitt dieselfobruk på 11.8l.har tegnet esg serviceavtale på fendten og 6500 t med service uansett hva som skjer er totale kostnaden 93.000 ex mva den kan fk prøve og slå på en jd jaja lykke og i tilegg max 10.000 i egeandel ved stor havari hmm tja fendt er dyr men god serviceavtaler og komfort men for dyr er min konklusjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...