Gå til innhold

Uttak for tilhengerbrems på JD 1640


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en JD 1640 4wd fra 1983 med sg2 hytte. Har anskaffet ny tilhenger med brems, men mangler bremseventil på traktoren. Er det noen som her tips om hvordan dette kan ettermontertes. Har vert i kontakt med Økonomideler som har ventil til kr. 6000+ mva. I tillegg kommer slanger og kobling.

Hadde håpt dette kunne vert ordnet for en rimeligere sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har også en JD 1640 med SG 2 uten tilhengerbrems. Hadde tenkt til å ettermontere bremsesystem men droppet det da det ble for dyrt. Jeg løste det på en enkel måte ved å sette på en oljeregulator i bremseslagnen som jeg satte i det ene tipputtaket. På den måten hadde jeg en håndbrems, hvis du ikke har en slik regulator som fungerer som en struping får du fullt bremsetrykk hvis du bruker tipputtaket. Dette fungerte veldig bra når jeg fikk justert innriktig trykk i forhold til hvor tung lasten på hengeren var. Mener å huske at en slik olje regulator kosten noen få hundrelapper. En enkel og mye billiger løsning. Det viktigste er at du har muligheten til å brå bremse Når du kjører ned bratte bakker kan du koble inn 4WD så bremser traktoren på alle 4 hjulene, men husk å skru den av igjen så bremsene ikke blir varme og 4WD går i stykker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...