Gå til innhold

Priser JD, brukt/ny/verditap osv


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei hei

 

Sitter her og funderer på en sak.... Har småbruk (uten drift) men trenger traktor til snøbrøyting, arbeid i skogen, og diverse forefallende som de fleste andre i samme situasjon. Galskap å kjøpe dyr traktor, men men... de gale har det godt sies det :-) Blir endel lasterarbeid, så vendegir er jo lurt.

 

Ettersom min snart 33 år gamle JD 2040 begynner å merke tidens tann, så har jeg sett litt på å bytte den ut i noe mer moderne. Den står foran endel utgifter (dekk mm) så sliter med å skulle koste på den noe særlig mer.

 

Har vel forsåvidt sett for meg at om jeg skal ha noe som er noe særlig bedre enn den jeg har, så må jeg vel opp over ca 200 tusen.... Og når jeg har lett på Finn.no ol så slår det meg at verditapet på traktor generellt er litt mystisk!

 

Det ser nemlig ut som at man ivertfall når det gjelder JD, liksom ikke faller noe særlig mer når prisen nærmer seg 200-250 tusen, nesten uansett hvor sliten og jævlig den ser ut til å være!

 

Frister liksom ikke så veldig med 6000 timer på en 5820, skitten og fæl til rett under 300 tusen når en 5M med 100 timer ligger rett over liksom.

 

Har tidligere sett på JD6000 serien i forskjellige varianter men den blir egentlig litt stor til mitt bruk så en 5M eller så ville nok passet bedre.

 

Sikkert mange andre fornuftige traktorer, men type ukurant og sånn er ikke aktuelt. Så liker jeg jo JD da.

 

Synspunkter/tips/ideer?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Helt enig, syns enkelte JD er priset vel høgt i forhold til reell verdi. Det som overrasker meg litt på Finn er at sjøl om traktoren ikkje blir solgt på første forsøk, så prøver dei igjen i neste omgang med akkurat samme pris.

Ein selgar på FK sa til meg at dersom traktoren/redskapet ikkje blei solgt i løpet av første veka - så var prisen feil og traktoren vart ståande. Vil tru at det er godt rom for pruting på mange annonserte traktorar sidan prisen er sett så høgt.

Hadde kanskje vore ein ide med meir &quot\;fornuftige&quot\; og reelle priser????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...