gmail_1 Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 Vår Ford 4600-baserte County har mist trekket på framhjula. Feilen ligg ikkje i framaksling eller mellomaksling. Det er berre ikkje noko som skjer lenger bak i systemet lenger. Ingen ulydar eller andre triks. Sjaltemekanismen kjennest normal ut. Av og til har eg sett slike traktorar til sals med defekt firehjulstrekk, mogeleg det er noko spesielt som brukar å gå til h.? Er det nokon som kjenner til liknande tilfelle og kan kome med innspel før eg går laus på traktoren og plukkar ting frå kvarandre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 Sikker på at det ikke er bryteboltene som har røket? De sitter der mellomakselen kommer ut av girkassen. Husker ikke helt hvordan det er men tror det er en slangeklemme som holder boltene på plass. Er to bolter som er ca 12mm tykk og 2-3 cm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 Har skiftet disse 3-4 ganger på en sånn traktor så jeg har stor tro på at det er det som feiler din også. Gammel denne traktoren da? Den broderen har er vel 77-78 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Prøv å ring Bjarne Flønes a/s i Meldal. Tlf 72497300. Det de ikke vet om ford er ikke verdt å vite. Kan ikke huske at vi måtte skru av mellomakselen for å skifte disse men det er mulig der er flere utgaver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.