Jump to content

EGR. SCR. AD-Blue og slikt skitt.

Guest

Recommended Posts

Mister helt lysten på ny-traktor. Blir jo så mye ekstra tull.

Hva skjer om en bare har vann på Ad-blue tanken?. Det har jo ikke kontakt med motoren så langt jeg skjønner. Så det skal ikke skade noe, eller?.

Det lurer jeg på i dag :-)

Guest Anonym
Bruker ca 250 l disel om dag på en lastebil æ kjører om dag .da hyrer d med 50 l Ad blue i uka ,tilllitt over 8 kr liern på pumpe,faktisk dobbel pris på 10l kanne,Så bare dett\ fungerer så er d bare fryd å gammen .ska gjo ha en reduksjon i drivstoffbruke ved å bruke d ,Menn en er nødd til å ha d,ellers bare 40 % effekt på motor pga følere i systemet

Guest Baard_1
Hei. Tusen takk for gode svar. Og for ditt utfyllende svar Gmail. Jeg ble klokere nå. Så da bør jeg gå for ad.blue!

Guest Anonym
Synes ikke du skal la adblue kontra egr avgjøre ditt traktorkjøp. G mail setter nok ting litt på spissen her, og det er fordeler og ulemper med begge system. Nå er det sånn at fra 2014 må nok Jd over på ad blue i tillegg til egr, og på forsida til BG.no blir det opplyst om at AGCO skal over på egr i tillegg til adblue på utvalgte modeller fra 2014. Så adblue og egr alene er ikke nok. Jd har kjørt egr i mange år, og ingen kan si at jd lager lite driftsikre motorer som &quot\;blir pumpa fulle av dritt&quot\; som G mail antyder, i såfall hvilket traktormerke skal g mail kjøre når hans eget merke også må kjøre egr? Interessant med catepillar sitt system med egr forbrenninga utenfor motoren foressten....noen som vet hvorfor ikke det brukes på traktor? Kansje det tar for stor plass?

Guest Baard_1

Ja.. Har sjekket litt rundt, og det menes så mye om alt. En får la magefølelsen råde til slutt.

Jeg har to venner som kjører Case. Bare problemer og aldri mer Case sier de. Og en som jobber med New Holland. Ganske grei men litt for mye små problemer (hydr problemer)

Massey Ferguson. Vet ikke hva det er, men jeg liker de bare ikke. Har kjørt Massey en del.

Liker ikke å favorisere. Har selv hatt Fiat'er, tre John Deere nå. Å kan bare si at JD ikke har skuffet meg på noen måte så langt. Den første hadde rullet i over 13.000 timer, og fungerte helt fint. Så det er fare dor at det blir JD denne gangen også. Time will show...

:-)

• 2 weeks later...
Guest Baard_1

:-) Det ble John Deere igjen. Etter mye lesing, tenking, testing, tips og synspunkter, vippet vektskålen ned på JD. Så nå venter jeg på en 6140R.

Men det er en grusom lang leveringstid. Over 4 mnd. Urk....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...