Gå til innhold

Lærer vi aldri?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Nå er vel dette noe tabloid fremstilt.Hva skulle egentlig skjedd om traktorfører bråbremsa? Skulle kontaineren gått gjennom framlemmen på hengeren?.Skulle den hoppet over sidekarmer??? Hva om man hadde kjørt store steiner i kassen. Ville man fått samme reaksjon. Burde disse eventuelt vært bundet en og en???? Jeg mener at de som fremstiller denne saken viser dårligere dømmekraft enn sjåføren av traktoren... Men det er nå min mening.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Tja. Om det er syre i den dunken....som det ofte pleier å være, så burde den strengt tatt vært sikret med en stropp. Hvor lang tid tar det egentlig å hive over en stropp? Syredunken hopper nok ikke over karmen ved en bråbrems, men hva skjer ved en velt? Hva om tanken da går hull på, og personer blir utsatt for syreskader?? Usansynlig at det skjer på en kort veistubb, men likevel.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Akkurat denne saken ser for meg ut som total overreaksjon og sikkert en bilist som hater bønder og traktorer i trafikken. Hadde ikke reagert en døyt om jeg såg en slik doning. Og hva er hjelp i om den dunken er sikra med stropp om man velter. Eventuell syre renner vel like godt ut selv om den er faststroppa? Gud bære hvor mye usikra last som har vert kjørt opp gjennom åra, men nå om dagen skal man visst reagere på den minste ting. Slik reglene er om dagen blir man lovbryter flere ganger for dagen. Latterlig!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Alle dei gravemaskinene. Stor Stein og liknande som blir kjørt i lastebilkasse og traktorhengar uten ei stopp er det lov ?? Står kanskje i fram veggen men me velt ??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Al last sikrest tilstrekkelig. Hva skal man gjøre med transport av jord, grus, alle former for løsmasser. heldekkende lokk på dumperkasser?? I våre dager blir alt og da mener jeg absolutt alt overdrevet! Barnehagementaliteten råder over hele linja. Til og med barn får ikke utfolde seg og lære seg hva som er farlig og ikke farlig.

 

Ja og trailersjåfører bør vel lære seg et og annet, f.eks holde avstand til bil foran. Hvor mange ganger har jeg ikke opplevd å ha et vogntog på støtfangeren bak i 80 km fart. Tørr påstå at dette er 10 ganger farligere enn å kjøre med en 1000 liter dung usikra på en traktorhenger. Nei folkens, alt munner ut i en hets mot bønder. Må bare innse at vi aldri blir populære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vell jeg tipper at denne saken har fått litt for mye oppmerksomhet! Ja, jeg er enig i at føreren kanskje kunne sikret dette fatet med en stopp, men likevel!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest billy_the_kid_1

Hansemann må nokk en tur til optikker. se på bildene, det er tydelig at det er fult med veske i tanken. sjå lyse felt øverst i tank. det er ulikt på dei to bilda så det er tydelig veske som skvulper. hadde ikkje kosta mykje tid å slenge ei stropp over slik tanken sto i ro fremme på hengaren. ved ein evnt. kolisjon kunne det hende at tanken ikkje sprakk siden den hadde sluppet å skli 3 meter på planen får den bråstopper i karmen.

trur me har igjenn for å prøve å få ting te å sjå greit ut.. tenk om noen syns me må ha adr kurs for å kjøre ulike vesker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ser du godt etter på bildene så ser du at syredunken er full så da veier den ca et tonn. Skal selv snakke forsiktig for jeg pleier ikke sikre slik last selv når jeg henter den seks km unna, men jeg pleier å kjøre forsiktig i svinger og ikke bråbremse.

 

Forøvrig har jeg kjørt lastebil og vogntog selv så jeg vet hvor viktig det er å sikre last. Den verste lasten jeg vet om er rundballer. Han som tok bildet var vogntogsjåfør så han er nok ikke helt dum han heller. Ellers tror jeg at hetsen mot traktorer og bønder fra NLF stort er berettiget mot store dumperhengere, jeg har ennå ikke sett mye transport med traktor som konkurrerer med lastebil og vogntog.

 

Uansett kjære medbønder, vi har ingenting å tape på å bli flinkere med sikkerhet i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Jada jadajada.. Selvfølgelig skulle den vært sikra, men like vel. Dette blir flise spikking fra mitt ståsted. Men hadde tanken bare stått klass framveggen hadde det hjulpet fælt.. Ens tropp over fra side til side der den står er bare spill for galleriet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...