Guest Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Ser at prisene på enklere sporingsutstyr har kommet ned på et slikt nivå at teknofil-faktoren og gjødselpriser gjør at dette er mere aktuellt enn noen gang. Noen som har erfaringer å dele? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Åge_1 Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Ser at prisene på enklere sporingsutstyr har kommet ned på et slikt nivå at teknofil-faktoren og gjødselpriser gjør at dette er mere aktuellt enn noen gang. Noen som har erfaringer å dele? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Melkebonde_1 Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Jeg har hatt en Teejet Centerline 220 i tre sesonger nå. Og den er jeg godt fornøyd med. Den koster mellom 10 og 15 tusen alt etter kampanjer osv.. Det eneste jeg har å utsette på den er at det ikke går å ettermontere utstyr for \"\;tilt korreksjon\"\; på den. Ellers kan du gjøre et søk øverst i forumet, da kommer det opp et par aktuelle tråder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Åge_1 Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Har sett igjennom tråder nå, men lurer litt på hvor nøyaktig de egentlig er i bruk. Ser at med EGNOS-koreksjon skal de ha brukbar nøyaktighet, hvor mye vil jeg oppleve i praksis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Melkebonde_1 Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 De er sikkert nøyaktige nok. Det er sjåføren det står på. En klarer ikke å styre mere nøyaktig en disse boksene viser. Skal det bli bedre må en ha autostyring, og ekstra sender ved siden av jordet. En trenger forresten litt trening på å styre etter lysene og streken på skjermen (ihvertfall jeg). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Åge_1 Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 For meg er dette utstyr som er aktuelt å bruke til kunstgjødsel og sprøyting. Har mange teiger med kompliserte former som gjør det vanskelig å gjøre dette nøyaktig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Da må du ha et system som fargelegger der du har kjørt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Åge_1 Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Da kommer vi vel fort borti Trimble EZ-Guide 500 antagelig. Er det flere som har samme muligheter som denne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Apple_farmer_1 Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Er det noen som erfaringer med Trimble EZ-Guide 250 el. 500? Er dette godt nok til sprøyting? Vurderer å kjøpe en brukt billig sprøyte uten skummarkører og f.eks. EZ-Guide 250. Skal også brukes til kunstgjødsel, men der er det vel uansett nøyaktig nok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 lurte på om det hadde gått an og brukt john deere sin motaker og fks. ez 250 som skjerm? ser på http://www.ez-guide.com/home_3.shtml . at man kan oppgradere til antenne som man kan ha på taket. så hvis jd sin motaker gir bedre signal og mindre feilmargin så kansje dette hadde vert en mulighet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 okay. men vet du prisen på jd sin antenne og skjermen med fargedisplay? har tengt og kjøpe ny sprøyte nå og da tengte jeg at jeg dropper skummarkør og heller spytte de pengene inn i en gps som jeg da også kan bruke til mange andre redskaper også. men er jo en haug at modeller og priser på markede nå. men hvilker prisklasse snakker vi om før man kommer ned i så lite feil på gps systemet at det er sjåføren det står på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.