Gå til innhold

Erfaringer med GPS-sporing


Gjest

Anbefalte innlegg

Ser at prisene på enklere sporingsutstyr har kommet ned på et slikt nivå at teknofil-faktoren og gjødselpriser gjør at dette er mere aktuellt enn noen gang.

Noen som har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at prisene på enklere sporingsutstyr har kommet ned på et slikt nivå at teknofil-faktoren og gjødselpriser gjør at dette er mere aktuellt enn noen gang.

Noen som har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkebonde_1

Jeg har hatt en Teejet Centerline 220 i tre sesonger nå. Og den er jeg godt fornøyd med. Den koster mellom 10 og 15 tusen alt etter kampanjer osv..

 

Det eneste jeg har å utsette på den er at det ikke går å ettermontere utstyr for \&quot\;tilt korreksjon\&quot\; på den.

 

Ellers kan du gjøre et søk øverst i forumet, da kommer det opp et par aktuelle tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett igjennom tråder nå, men lurer litt på hvor nøyaktig de egentlig er i bruk. Ser at med EGNOS-koreksjon skal de ha brukbar nøyaktighet, hvor mye vil jeg oppleve i praksis?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkebonde_1
De er sikkert nøyaktige nok. Det er sjåføren det står på. En klarer ikke å styre mere nøyaktig en disse boksene viser. Skal det bli bedre må en ha autostyring, og ekstra sender ved siden av jordet. En trenger forresten litt trening på å styre etter lysene og streken på skjermen (ihvertfall jeg).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er dette utstyr som er aktuelt å bruke til kunstgjødsel og sprøyting. Har mange teiger med kompliserte former som gjør det vanskelig å gjøre dette nøyaktig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Er det noen som erfaringer med Trimble EZ-Guide 250 el. 500? Er dette godt nok til sprøyting? Vurderer å kjøpe en brukt billig sprøyte uten skummarkører og f.eks. EZ-Guide 250. Skal også brukes til kunstgjødsel, men der er det vel uansett nøyaktig nok.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay. men vet du prisen på jd sin antenne og skjermen med fargedisplay? har tengt og kjøpe ny sprøyte nå og da tengte jeg at jeg dropper skummarkør og heller spytte de pengene inn i en gps som jeg da også kan bruke til mange andre redskaper også. men er jo en haug at modeller og priser på markede nå. men hvilker prisklasse snakker vi om før man kommer ned i så lite feil på gps systemet at det er sjåføren det står på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...