Gå til innhold

doff x9


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Har ein 2005 mod. Moi Doff X9. Tanken min er einaksla og med 710-hjul og brems. Kosta ca. kr. 140.000,-. Meget bra vogn! Lett, kompakt og god å bruke. Kan trygt anbefales!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Lurer på og kjøpe meg Doff X 9, men de er jo grisdyre oppunder 200000 med boggi og brems.

Hvordan funker disse tankvognene på 8/10 kubikk med 1 aksel og traktorhjul? Iforhold til boggi? Noen som vet?

Kanskje det er høyere bruktverdi på en Moi vogn i forhold til feks en Rekord vogn, hvis den skal selges en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker du på rekord mellom 8 og 10 kubikk er det godt mulig at kvalitet og annenhåndsverdi er betydelig lavere enn for en doff, men er det snakk om brattlende ville jeg mye heller hatt en rekord med nedsenka aksling enn en doff bak meg. de rekordvognene ser ikke ut som de kan velte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ganske flatt stor sett. Tenkte på hva som er gunstigst for jorda. 2 store hjul eller 4 \&quot\;små\&quot\;? Eller fortsette som før med den gamle gode Reime vogna på 4 kubikk, som sikkert har mye høyere bruksverdi enn salgsverdi...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

Tror det er en bra og dyr vogn.

Boggi fordeler vekta bra, men river mer opp i svingene på enga. Enakslete vogner med store traktorhjul har ofte nesten like stor flate å flyte på som boggi vogner. Så må man jo tenke på traktorens dekk og hvordan vogna overfører vekta si til traktoren. Forskjell på hvor vognas tyngdepunkt ligger i forhold til hjulene.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Hva gjør jeg? Tar til takke med Gamle Reimevogna, kliner til på X-9 eller Rekord 8400l. Eller legger meg på sofaen og leier inn entreprenør som ikke kan komme når det passer meg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ærfaringer er att boggiens fordeler stort sett er etter vei da vogna vil gå roligere.Ute på jorde har store hjul en fordel i og med att de ikke river i svinger og mindre rullemotstand.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...