Gå til innhold

Superspreder


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe erfaring med å stille inn disse sprederene? Eller er det bare å prøve og feile?

Hvor stort skal hullet i gummien være? Skal hullet være i senter av platen? Jeg synes det er veldig vanskelig å se om den sprer jevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Er det noen som har noe erfaring med å stille inn disse sprederene? Eller er det bare å prøve og feile?

Hvor stort skal hullet i gummien være? Skal hullet være i senter av platen? Jeg synes det er veldig vanskelig å se om den sprer jevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne_1

Det er vel strengt talt sprederen/platen som sprer møkka, så å justere på hullet ser jeg ingen hensikt i. Det er vel et rundt hull i utgangspunktet?

Den supersprederen jeg har sprer jeg fint og jevnt med og har en spredebredde på ca 13-15m. Er en opptimal platespreder spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest navara_1

Jeg har kjøpt ei brukt vogn med denne \&quot\;supersprederen\&quot\;

Jeg synes den sprer utrolig bredt, men den legger alt for mye i hjulsporene i forhold til ellers, så det blir ujevn spredning. Er det noen som har en løsning for å få den til å spre bedre? Kanskje flytte den opp? den står nå nederst på vogna, under 1 meter fra bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navara_1
Jo, det er tydelig mye mer som legges i to striper rett bak vogna, spesielt ved litt tykk gjødsel. Er det andre spredeplater som kanskje kan fungere bedre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Anonym
Hei nokon som veit om denne sprederen fungerer på reine vacum vogner då trykket ikkje blir så høgt som med sentrifugal pumpe?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...