Gå til innhold

Jet 2000 skråpumpe - erfaringer?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som har erfaringer med Jet 2000 skråpumpe. Det jeg er spesielt ute etter, er hvordan rørekapasiteten er sammenliknet med f.eks. Duun eller Alfa-Laval sine pumper. Hva med driftssikkerhet, holdbarhet og vedlikehold?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oivindb_1
Er det noen der ute som har erfaringer med Jet 2000 skråpumpe. Det jeg er spesielt ute etter, er hvordan rørekapasiteten er sammenliknet med f.eks. Duun eller Alfa-Laval sine pumper. Hva med driftssikkerhet, holdbarhet og vedlikehold?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har hatt Alfa Laval, har Jet 2000 og Jærbu nå.

 

Røre og pumpekapasiteten på Alfa Laval var veldig bra, men godstykkelse og lakkering var svak. Den ble pensjonert etter 10 år.

 

Jet 2000 har ok kapasitet, men svakest av de 3.Det er også den pumpa av de 3 med dårligst\&quot\;fleksibilitet\&quot\; på røretuten. Kvaliteten når det gjelder holdbarhet og utførelse vil jeg si er bra.

 

Jærbupumpa er jeg veldig godt førnøyd med. Denne har vi også radiostyring til med 2 fjernkontroller som sjalter mellom pumping og røring. Er blitt en ny verden å kjøre gjødsel nå. Fikk ut 2000 kubikk sist uke, uten verken gangsperr eller vrengt ankel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Jeg har en Alfa-Laval pumpe 91-mod. tror jeg, og en Moi pumpe. Alfa pumpen har vært brukt til å kjøre ut ca. 900m3 i året. Den delen av pumpa som står i kjelleren er galvanisert og har ennå ikke rustet noe. Ramma som man kobler trekkarmene på er bare lakkert, (ser ut som det ikke er grunnet heller) så den er brun av rust. Lasterøret er og bare lakkert, så det ruster det hull i etter 3-5 år. Pumpa har vært sterk, ikke hatt noe havari på den ennå. Største svakhet er at den tåler lite gras eller andre urenheter før den går tett.

 

Moi pumpa bruker jeg i en annen kjeller. Den har stor pumpekapasitet, går aldri tett, men en håpløs justering av røretuten.

 

@K.S

Kan jeg spørre hvor mye det kostet ekstra å få radiostyring av pumpa? Har du noen mulighet til å justere turtallet på traktoren og? Fungerer dette greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...