Gå til innhold

Radiostyring av gjødselpumpe


Gjest

Anbefalte innlegg

Har lyst på radiostyring på gjøselpumpa for og kunne slå over fra røring til fylling uten å gå ut av traktoren(med vogna på) har noen her god peiling på hydraulikk evt erfaringer med dette. Blir veldig overasket hvis ingen har dette i bruk allerede.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans_Edvard_1
Har lyst på radiostyring på gjøselpumpa for og kunne slå over fra røring til fylling uten å gå ut av traktoren(med vogna på) har noen her god peiling på hydraulikk evt erfaringer med dette. Blir veldig overasket hvis ingen har dette i bruk allerede.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Våren 2007 ble noe slikt gjennomført som prosjektoppgave på landbruksteknikk-linja på Blæstad. Hvis du er interessert kan jeg formidle kontakt til han som bygde systemet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1
Var en stand med et slikt system på agrisjå. Han fortalte at systemet antageligvis ville være i salg fra neste år. Tror det var elsylindre som åpnet og lukket spjeldene. Jeg syns det hadde vært nok med et system som styrte kraftuttak og handgass på traktor da jeg roter om kjelleren før jeg begynner å kjøre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

agromiljø på finnøy som produserer slangespredere og stripespredere har et system med fjernstyring av gjødselpumpe. Feks styring av treveis-kran for røring eller pumping til slange/vogn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Hans_Edvard_1
Fant ut det enkleste er å sette på en elektrisk eller hydraulisk 3-veis ventil ut av pumpa så kan den bare stå å pumpe imens jeg kjører ut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
En god kamerat lagde dette som avslutningsoppgave da han gikk teknisk fagskole sammen med en medelev som var fra gard. Der løste de dette med å feste en hydraulisk sylinder på spaken som regulerer mellom omrøring og lasting. Brukte enkelt og greit et ledig hydr.uttak på traktoren å satte på en elektrisk velgeventil med mengderegulering og kobla dette til ei fjernstyring. Så når bonden rygger doffen inn under pumpa trykker han på en fjernkontroll som han har med seg i traktoren så skifter pumpa fra omrøring til lasting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Har laga en fjrenkontroll til traktorn eg har på pumpa. Går kun på gassen. Garasjeportfjernstyring, el magnet(stoppmagnet) , diode, relee og litt ledning. Kraftuttak ligg inne hele tida.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...