Gå til innhold

Ryggsprøyte


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg må kjøpe meg ei ryggsprøyte som redskap i ugrasskampen på de kuperte heime-beitene mine. Hvor kjøper jeg den? Noen som vil anbefale spesielle typer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg må kjøpe meg ei ryggsprøyte som redskap i ugrasskampen på de kuperte heime-beitene mine. Hvor kjøper jeg den? Noen som vil anbefale spesielle typer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Her har vi ei Hardi-ryggsprøyte. Tror tanken rommer 20 liter. Denne er riktignok gammel, men jeg vil tro patenten er uforandret, eller i \&quot\;verste\&quot\; fall forbedret. Spør der de selger Hardi-sprøyter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Fant den hos Grene. Tipper det er freeesh pris, men den vi har er nok minst 20 år gammel, og fortsatt i orden. Lykke til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Prøv ryggsprøyta på ryggen oppfylt med vatn. Sprøyta bør då sitte godt på ryggen. Kravet vil vere at den skal ha breie polstra reimer over skuldrene og polstra støtte / sitte på meis med reim inn mot ryggen nede. Med smale reimer og dårleg støtte nede på ryggen, vil du raskt få smerter over der det pressar på kroppen med vekt frå sprøyta. Skal du rusle og gå med sprøyta, er det nok med 10 - 15 literstank.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Eg har ei vanleg ryggsprøyte med handpumpe på. Ved kontinuerleg sprøyting er det nok med sakte drag opp og ned med handtaket for å få nok trykk på dysa. Ved punktsprøyting mot f.eks. ei høymolplante her og der, er det nok med eit par pumpingar no og då. Å kjøpe elektrisk eller motordriven pumpe, er berre ekstra kostnader og vekt etter mi vurdering. Det er betre å legge pengar i ei komfortabel innfesting på kroppen.

 

Har du prøvd å søke på \&quot\;ryggsprøyte\&quot\; på Google eller Kvasir? Her kan du finne tips om både det eine og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein_1

Hei.

Har ikke veldig mye erfaring med ryggsprøyte, men har brukt SOLO ryggtåkesprøyte i noen timer. Synes den fungerte bra.

Reinhardt har både bensindrevne, batteri og manuelle SOLO sprøyter.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
kjøpte to solo med håndpumpe i fjor. fungerer godt de, pumper kun trykk ett lite kammer istednefor hele tanken. den ene er forresten ubrukt i eske, den kan du kjøpe vettu!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har sett på Solo 425 på FK. Selve sprøyta er vel grei nok, men jeg synes \&quot\;seletøyet\&quot\; virker litt puslete. Hardi har også ei grei sprøyte, men med et lite motiverende bæresystem Sprøyting er utrivelig nok som det er - jeg synes bærekomfort er viktig. Jeg har funnet en sprøyte fra Berthoud. Koster litt mer, men denne har jeg tro på - http://www.sproyte.no/articles/images/152_200909221240130.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...