Gå til innhold

Gjødselpumpe


Gjest

Anbefalte innlegg

Samdrifta eg er med i vurderar å kjøpe ny skråpumpe. Me lagrar gjødselen i 3 ulike kjellarar, men vurderar å bygge utvendig kum for å få samla alt på ein plass. Den må difor passe godt til det. Til no har me rørt med voga og veggmonterte visparar, og har sjølvsug på vogna. Men har store problem med å få rørt det godt nok opp. Er det nokon som har gode råd å komme med for kva merke me bør gå for?Alle forhandlarane meiner jo at deira er best..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Samdrifta eg er med i vurderar å kjøpe ny skråpumpe. Me lagrar gjødselen i 3 ulike kjellarar, men vurderar å bygge utvendig kum for å få samla alt på ein plass. Den må difor passe godt til det. Til no har me rørt med voga og veggmonterte visparar, og har sjølvsug på vogna. Men har store problem med å få rørt det godt nok opp. Er det nokon som har gode råd å komme med for kva merke me bør gå for?Alle forhandlarane meiner jo at deira er best..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove_Bonde_1
Eg har meget god erfaring med røring med Duun skråpompe dette er ei meget effektiv røre og lessepompe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Jeg har både erfaring med mange, men nå har vi en 9m Hill propell og en Samson Rv 150, samsonen er jo leddet så du får rørt i alle mulig hjørner og vendt hele armen, hil`en går veldig lett på traktoren, bruker en Jd 3040 på røren og det holder i massevis.

 

Men med en ordentlig propell så får du rørt opp kjellern ordentlig og det er viktig på grisemøkka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
enig med deg jærbonde.før stod vi gjerne en hel dag å rørde med gjøselpumpa,å alikevell blei det ikke sjikkelig opprørt. nå bruker vi en liten time på samme jobben med mixer, og får et mye bedre resultat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei!

 

Jeg er ute etter en pumpe som rekker ned i gjødselkum på 4,5 meter dybde.

Må ha kombipumpe da den skal brukes i andre kjellere og.

 

Noen som kan anbefale noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...