Guest Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 Hei.. Har to gjenleg som eg må sprøyte mot ugras... Ka e anbefalt? Såfrø er kløver, timotei, engsvivel, engrapp og bygg.. Har og Masse brennesle som eg kunne tenkt meg å bli kvitt.. Noe av det kan eg bruke glysofat på men noko må eg bruke noko som ikkje tar grase.. Noen tips?? Har og noko sånn siv busker/klynger som komme opp i beite og utmark tips? Blei masse dette men har ein ting til.. Når me kjøpte gården va det masse sprøytemiddel... Så eg har 3-4 nye 5l kanner og to 10l kanner som merka er vekke. Er det mulig å finne ut ka det er??? Er jo sprøytemiddel for noen kroner å vil helst ikkje kaste det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 Hei.. Har to gjenleg som eg må sprøyte mot ugras... Ka e anbefalt? Såfrø er kløver, timotei, engsvivel, engrapp og bygg.. Har og Masse brennesle som eg kunne tenkt meg å bli kvitt.. Noe av det kan eg bruke glysofat på men noko må eg bruke noko som ikkje tar grase.. Noen tips?? Har og noko sånn siv busker/klynger som komme opp i beite og utmark tips? Blei masse dette men har ein ting til.. Når me kjøpte gården va det masse sprøytemiddel... Så eg har 3-4 nye 5l kanner og to 10l kanner som merka er vekke. Er det mulig å finne ut ka det er??? Er jo sprøytemiddel for noen kroner å vil helst ikkje kaste det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest øystein_1 Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 Spørs jo litt hva slags ugress du har da. Har sprøyta gjenlegg med en blanding av MCPA og Express. Kløver er det svake leddet, må ha en viss størrelse for å tåle sprøyting. Plantevern katalogen til FK er et godt hjelpemiddel. Ligger også på nett. Umerka gamle kanner kan vel være hva som helst. Virker ganske håpløst. Spør hos de som selger plantevernmiddler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 Høres ut som om du burde tatt sprøytesertifikatet før du setter i gang? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest navara_1 Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 http://www.plantevernguiden.no/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.