Gå til innhold

Ny lettdumper


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en ny lettdumper henger, helst av den litt billige typen. Har surfet rundt på finn en stund nå og har funnen mange forskjellige typer som: Agromet, Pronar, ØD, JMP, Gigant, Palms og Richard Western.

 

Det jeg lurer på er om du har noen flere alternativer for litt billigere hengere og/eller om du har noen erfaringer og annbefalinger på lettdumper henger?

 

Hengeren skal brukes på en gård, kjøring av talle, litt gruskjøring, og ettervært skal vi bygge fjøs, da blir det en god del massekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stephan_1

Hei.

 

Jeg kjøpte meg for litt sida helt ny Agromet, nye 2013modellen. Den har blitt veldig bra, og en god del forbedringer fra tidligere modell. Jeg kjøpte med hardox i sider og bunn, samt 505hjul.

 

Nye forbedrede ting er\; glattere sider utvendig, ny patent på den hydrauliske baklemmen, der sylinderen drar med seg lemmen opp og ned, i stedet for det dumme hjulet før. Strølemmen har også fått ny mye forbedret innfestning/hengsling, ny tippsylinder fra Nurmi, som også har blitt plassert helt oppunder ramma så nå er ikke den laveste punktet på hengeren mer. Det har også blitt LED lamper rund baut så nå slipper du også å bytte lyspærer for hver minste hump.

 

Bruker selv hengeren som gårdshenger, og litt massekjøring ellers. Er en ypperlig henger for meg sett i forrhold til pris.

 

Jeg valgte 505hjul med tanke på kjøring på jorder osv. Valgte også hardox fordi jeg tenkte at det ville forlenge levetiden en del.

 

Har igen betenkeligheter med å anbefale Agromet hvertfall, selv om det kanskje ikke er noen henger til å bruke å bruke til tung massetransport 8timer hver dag, men det gjenspeiler seg også i prisen.

 

Er også veldig fornøyd med service. Fra Trygve Bøhle/Agromet, bestilte hengeren en fredag formiddag, og fikk den levert da på søndag kveld. Super service!

 

Stephan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr._Skaug_1

Takk for svaret Stephan.

 

Jeg leste en artikkel om JPM hengere, her fikk de veldig skryt. Noen som har prøvd eller hørt noe om dem(negative og positive sider).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils_Petter_1

Hei

Har netopp tatt i bruk min nye JPM 19t.

Synes det er mye henger forpengene. Litt grovere finish en dyrere alternativ, men virker solid. God alternativ til gardshenger.

Standarkasse er litt lita i forhold til nyttelast, jeg har 1 meter lengre plan..

Pendelboggi som gjør at den går letter i tereng, men fjærng er bedre om du skal kjøre mye veitransport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym

Junkkari har kommet med en ny 10 tonns dumper (lett dumper) nå. Dette er et rimelig alternativ med mulighet for kornkarm osv..

Ikke verdens tyngst bygde, men helt sikkert bra nok som &quot\;gårdshenger&quot\;.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Eg har nettopp kjøpt Richard Western 10 tonn henger med fjøring på drag,boogieog hardox. En super hengar til en rimelig pris, og byggd skikkelig solid. Er i ei heilt anna klasse en feks agromet, men ligg veldig nær i pris. Vil anbefale å samanlikne. Er kjempe fornøgd med den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...