Gå til innhold

Fleksible sugeslanger til vakuumvogn - tips?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vakuumvogn jeg bruker til å kjøre ut husdyrgjødsla på gården min med...Denne har en 6" sugeslange som må kobles på for hver gang jeg fyller. Slangen jeg har til vogna nå,er meget stiv! Er derfor på utkikk etter en type slange som er fleksibel og litt lettere å jobbe med,hender det blir litt strevsomt å koble på den jeg har nå.

Har dere noen gode tips å komme med her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har vakuumvogn jeg bruker til å kjøre ut husdyrgjødsla på gården min med...Denne har en 6\&quot\; sugeslange som må kobles på for hver gang jeg fyller. Slangen jeg har til vogna nå,er meget stiv! Er derfor på utkikk etter en type slange som er fleksibel og litt lettere å jobbe med,hender det blir litt strevsomt å koble på den jeg har nå.

Har dere noen gode tips å komme med her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Hva de forskjellige merkene av fleksislanger jeg har vært borti heter, veit jeg ikke - men både slangene som er med Duun møkkpumper, Pichon og Botnetank vakumvogner og diverse pumper til slepeslangeanlegg er veldig stive. De er vel og nødt til å være ganske godt armert, slik at de ikke blir sugd sammen...

 

Ei god løsning jeg har vært borti er å ha et stivt \&quot\;sugerør\&quot\; (stål eller plast) å stikke ned i kjelleren, for så å henge på en ganske kort fleksislange mellom det røret og møkkvogna / matepumpa til slepeslangene. Da blir det ganske mye lettere synes jeg. Eneste minuset er jo at du må rygge til ganske presist med møkkvogna - da kortest mulig slange er lettere å håndtere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1

Når jeg kjøpte min Joskin vogn fulgte det med 2x4 meter slange denne typen er veldig lette og har vist seg å være holdbare. for to år siden kjøpte jeg en 4 meter av italienks opprinnelse, hoved importøren for skandinavia er i Mandal. Denne var stiv og tung og er nå klemt flat, Ikkke kjøp denne. Landbruk &amp\; maskin i Rogaland kjenner sikkert godt til dette med slanger.

Ellers vil jeg anbefale å gjøre som Vegard, 3m rør og 4 meter slange bruker jeg. Metallrøret er lettere enn tilsvarende lang slange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...