Gå til innhold

Oppstart med bløtgjødselspredning


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan man starter opp med bløtgjødselkjøring med to tomme hender. Er ifra gård. Hvor stor redskap bør man starte med?

Hvem skal jeg kontakte?

Må jeg skaffe meg kontrakt ett sted?

Er forøvrig 20 år, og er ifra vestfold. På forhånd takk. send gjerne mail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Lurer på hvordan man starter opp med bløtgjødselkjøring med to tomme hender. Er ifra gård. Hvor stor redskap bør man starte med?

Hvem skal jeg kontakte?

Må jeg skaffe meg kontrakt ett sted?

Er forøvrig 20 år, og er ifra vestfold. På forhånd takk. send gjerne mail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Er selvfølgelig interessert i å skaffe meg en bra betalt arbeidsplass. Tankegangen min har egentlig vært å starte med slamkjøring. Men dette er ikke så enkelt etter det jeg forstår. Virker som det er ett \&quot\;trangt\&quot\; marked.

 

Hvor stor er egentlig muligheten for å leie seg ut med traktor og tallevogn til en gjødselentreprenør? Rett og slett bli enige om en pris og skrive ei kontrakt. Er dette en mulighet?

Vet om en i sande her som har leid inn flere tallevogner når det er hektisk.

 

Ellers i året når det ikke er slamkjøring så vet jeg at det er store muligheter med snøbrøyting.

Å kjøpe maskinhenger og frakte skogsmaskiner o.l må jeg si også frister. Kjenner en som spredde mye bløtgjødsel i gjøvik, og kjørte hogstmaskin elers i året med spesiallbygd 3 akslet henger fra nyaas maskin. Han sa det var penger i det, men var mye kjøring, og vanskelig å skaffe gode og intereserte sjåfører.

Men kan dette være realistisk på sikt, med gode forbredelser i orden. Det kunne ikke falle meg inn evnt. starte opp før jeg føler meg sikker på at det er riktig tidspunkt, og at jeg kan \&quot\;nok\&quot\;.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skaffe deg et stort antall bønder som du er helt hundre prosent sikkert på kommer til å leie deg inn, det er ikke enkelt men for meg har det vært at jeg gjør kjører møkk om våren og tar grasshøstningen om sommeren og sprer igjen om høsten det funker egentlig utrolig bra for meg.

Men i området jeg bor er det et veldig trangt marked for Maskinentrepnører.

Derfor må du drive med noen ikke så mange driver med innen leiekjøring som slamkjøring som ikke er så veldig intresant for de fleste Entrepnører rundt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være overdrevent negativ, men du kan nesten ikke regne med å finansiere den nødvendige ekvipasjen, vogn på mer enn 10 kubikk, mikser og noe stort å dra med, kun ved å kjøre bløtgjødsel, den sesongen er jo ikke forferdelig lang for å si det sånn. brøyting med stor traktor vil si veibrøyting, mao ingen private eller borettslag som kunder, og mesta er ikke kjent for å være en rundhåndet tjenestekjøper skogsmaskinene er jeg stygt redd for at hogstlagene( som det forøvrig ikke er så mange av) transporterer selv, og i den grad de ikke gjør det må du inn og konkurrere med etablerte transportører på pris og kvalitet.

 

og som de sier her, du bør være veldig sikker på å ha et marked før du investerer, bør jo nesten ha noen konkrete kunder før du investerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...